۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۹۳۱
عضو خبرگان رهبری:

‌نقش فرهنگ‌سازی عرصه جهاد اقتصادی بر عهده روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین هریسی گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی روحانیت در زمینه جهاد اقتصادی فرهنگ‌سازی است، البته فعالیتی که در آن سود شخصی ملاک نباشد و ارزش‌های انسانی نیز در اقتصاد متبلور شود.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي، عضو مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر منطقه هفت شمال غرب، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که توسعه اقتصادی نیاز اصلی کشور است، گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های جمهوری اسلامی چشم‌انداز 20 ساله است که باید بر اساس آن در منطقه از هر لحاظ قدرت اول شویم، لذا یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به اهداف این سند جهاد اقتصادی است.

وی افزود: توسعه اقتصادی و تقویت اقتصاد و تولید ثروت دغدغه همیشگی مسئولان کشور بوده است، مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جهاد اقتصادی جهت حرکت اقتصادی کشور را تعین کرده‌اند. عرصه اقتصادی یکی از عرصه‌هایی است که دشمن تلاش کرده اقتدار ما را همیشه تضعیف کند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه اقتصاد در اسلام هدف نیست، عنوان کرد: باید وسیله‌ای باشد تا انسان در پرتو آن به جایگاه‌های بالا صعود کند، در جامعه بدون داشتن اقتصاد صحیح و اسلامی جامعه نمی‌تواند ارتقا پیدا کند، رشد معنوی و رسیدن جامعه به سعادت مستلزم توجه به اقتصاد صحیح است.

وی با تاکید بر این مطلب که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها نیازمند بهبود وضعیت اقتصادی است، افزود: سرمایه‌گذاری تنها در زمینه صنعت نیست، توسعه فرهنگی جامعه نیز نیازمند زمینه‌هایی است که با رونق اقتصادی امکان‌پذیراست، جهاد اقتصادی کشور را مستقل می‌کند که در برابر هرگونه تحریم و کارشکنی دشمن آسیب‌پذیر نشویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید دارند، مقابله با اهداف دشمن مستلزم جهاد اقتصادی است، دشمن در طول سه دهه گذشته به روش‌های مختلف از جمله تهدید نظامی و تحریم اقتصادی و انواع فشارها تلاش داشته تا جمهوری اسلامی را وادار به شکست کند، اما موفق نبوده است با پیگیری جهاد اقتصادی کشور به درجه‌ای از قدرت خواهد رسید که هیچگونه تحریمی نخواهد توانست انقلاب را تضعیف کند.

وی عنوان کرد: همه اقشار مختلف مردم در به ثمر رساندن جهاد اقتصادی باید وظیفه خود را درست انجام دهند. سیاست‌گذاری‌های شایسته، قانونگذاری درست که راه‌ها را باز و موانع را برطرف کند و حضور مردم را در عرصه اقتصادی تسهیل کند، یک ضرورت است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با اشاره به وظیفه روحانیت در تحقق جهاد اقتصادی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی روحانیت در زمینه جهاد اقتصادی فرهنگ‌سازی است، باید روحانیت بتواند با فرهنگ‌سازی مردم را در زمینه اقتصادی فعال کند، البته فعالیتی که در آن سود شخصی ملاک نباشد و ارزش‌های انسانی نیز در اقتصاد متبلور شود.

وی در این رابطه گفت: روحانیت می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را به صورت یک عبادت و ارزش در جامعه تثبیت کند، در یک جامعه اسلامی نباید افراد موقعیت‌های اقتصادی را همچون یک طعمه ببینند که انسان‌های زیادی در این سیستم نابود شوند.

این پژوهشگر و قرآن‌پژوه عنوان کرد: تبیین جنبه‌های معنوی جهاد اقتصادی، فرهنگ‌سازی، تشریح تجربه‌های مختلف، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از جمله وظایف روحانیت است./935/د102/س
ارسال نظرات