۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۹۵۱
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

گسترش علم دینی آینده بشریت را رقم می‌زند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مشهد اظهار داشت: انتظارات جهان، انسان‌ها و بندگان خدا متوجه عالمان دینی و پژوهشگران اسلامی خواهد بود.
جامعه المصطفي العالميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینی شاهرودی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی، در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی جامعة المصطفی العالمیة مشهد مقدس که صبح امروز در این مرکز برگزار شد، گفت: عصر کنونی، عصر علم و ایمان است اگر چه در مغرب زمین عصر علم سیصد سال پیش شروع شده؛ اما نسبت به گذشته اوج رشد و فراگیر‌‌شدن علم در همه نقاط جهان وجود دارد.

وی اظهار داشت: ایمان امروزه رو به گسسترش است و آینده نه چندان دوری شاید همه دنیا بدون مبالغه در حوزه‌های ایمانی و حوزه‌های مربوط به ایمان چشمشان متوجه مشرق زمین و جهان اسلام باشد؛ بنابراین طلاب باید خود را برای زمانی آماده کنند که انتظارات جهان، انسان ها و بندگان خدا متوجه عالمان دینی و پژوهشگران اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان این که اگر انسان برای خود دنیا و آخرت می خواهد باید به علم بپردازد، ابراز داشت: امروز عصر ما، عصر چندان نیازمند به عصرهای قدیم نیست، بلکه امروزه دستگاه‌های علمی به قدری پیشرفت کرده اند که معنویت و علم دینی را به درون خانه‌های مردم آورده‌اند.

وی تصریح کرد: عصر ما در آینده به عالمان زبده، نظریه‌پرداز و اندیشمند نیازمند است و باید بتواند در مقابل شبهات بسیار زیاد و فراوانی که مطرح می‌شود عالمانه بایستد و پاسخ دهد. طلاب باید به این فکر باشند که آینده، از آن مؤمنان است و آینده مؤمنان در گرو علم دینی است بنا‌براین باید طلاب درس بخوانند و مطالعه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) ،نقل کرد: در بسیاری از روایات از رسول خدا نقل شده است«هرکس می خواهد که از آتش جهنم نجات پیدا کند، به طالبان علم بنگرد؛ زیرا اینها افرادی هستند که طالبان علم هستند، هر متعلمی‌ هرگامی که ‌‌چیزی را به او یاد می دهد بر می دارد و هر قدمی را که آن عالم به سوی مدرسه بر می‌دارد برای هر قدمش عبادت یک سال و یک خانه در بهشت مقدر می شود و در هر قدمی که بر می‌دارد کل عالم برایش استغفار می‌کند»./968/پ202/س
ارسال نظرات