۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۲۹۶۳
در نشست خبری فرمانده سپاه علی‌بن ابی طالب؛

ائمه جمعه و روحانیان ایثارگر دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه نماز جمعه سنگر اصلی ما است از نامگذاری روز جمعه این هفته به «نماز و جهاد» خبر داد و افزود: در این روز توجه ویژه‌ای به ائمه جمعه شهید و شهدای روحانی شده و از فرزندان آنها و ائمه جمعه‌ای که دارای فرزند شهید هستند تجلیل خواهد شد.
مهدي مهدوي نژاد فرمانده سپاه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم، ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در مؤسسه راویان فتح برگزار شد به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم پرداخت و گفت: برای پاسداشت ارزش‌های والای رزمندگان دفاع مقدس هر ساله این ایام را به عنوان ایام الله گرامی می‌داریم تا به عنوان تابلویی زرین برای نسل‌های بعد باقی بماند.

سردار مهدوی نژاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که جنگ را گنج معرفی کردند، تصریح کرد: هر چه بیشتر از این گنج استخراج کنیم منفعت بیشتری به دست خواهیم آورد و به همین منظور برنامه‌هایی در سراسر کشور جهت بزرگداشت دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در ادامه به ذکر نام روزهای هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: پنج شنبه به عنوان اولین روز از هفته دفاع مقدس به نام شهدا نامگذاری شده و همانگونه که امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) کاری کردند که عاشورا بعد از 1400 سال هنوز هم زنده مانده ما هم باید کاری کنیم تا شهدای ما برای آیندگان باقی بمانند.

سردار مهدوی نژاد خاطر نشان کرد: در همین روز و در راستای اقتدار ملی، رژه نیروهای مسلح و غبارروبی از مزار شهیدان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه سنگر اصلی ما است از نامگذاری روز جمعه به نماز و جهاد خبر داد و افزود: در این روز توجه ویژه‌ای به ائمه جمعه شهید و شهدای روحانی شده و از فرزندان آنها و ائمه جمعه‌ای که دارای فرزند شهید هستند تجلیل خواهد شد.

سردار مهدوی نژاد نقش سپاه پاسداران در بصیرت افزایی مردم بعد از جنگ و در ایام فتنه را مهم دانست و اظهار کرد: شنبه روز بصیرت نامگذاری شده و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ بصیرت، قطب‌نمای حرکت صحیح است، در این روز به تبیین نقش سپاه در بصیرت و نقش آن در جنگ نرم خواهیم پرداخت.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) تصریح کرد: یک شنبه سوم مهر ماه روز سربازی و حماسه دفاع مقدس است و در این روز از سربازان به عنوان رکن مهم در نیروهای نظامی تقدیر خواهد شد و همچنین از مقام والای سربازان شهید تجلیل به عمل خواهد آمد.

سردار مهدوی نژاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ مملکت ما مملکت جهاد فی سبیل الله است ابراز داشت: دوشنبه روز جهاد در جهاد نام گذاری شده و در این روز از جهادگران عرصه‌های مختلف دفاع مقدس قدردانی خواهد شد.

وی به نقش ولایت فقیه در پیشبرد جنگ و در ایام بعد از جنگ تاکید کرد و اظهار داشت: سه‌شنبه روز ولایت فقیه و دفاع مقدس نام‌گذاری شده، در این روز به ولایت‌پذیری فرماندهان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس و نقش حضرت امام خمینی(ره) در شکست حصر آبادان اشاره خواهد شد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: چهارشنبه روز خانواده و دفاع مقدس است، در این روز از مادران و همسران شهدا تجلیل خواهد شد و نقش زنان در اقتصاد خانواده و عفاف و حجاب در دوران دفاع مقدس تبیین خواهد شد.

سردار مهدوی‌نژاد فضاسازی مطلوب در سطح شهر همزمان با هفته دفاع مقدس را خواستار شد و گفت: از همه ارگان‌ها و مسؤولان استان می‌خواهیم که در هفته دفاع مقدس فضای شهر را به گونه‌ای ترسیم کنند که مطابق با فرهنگ شهادت باشد.

وی در پایان اظهار کرد: دیدار از خانواده‌های شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، میزبانی مسابقات تکواندوی بسیج کشور و زنگ ایثار و مقاومت در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس از سوی نواحی و حوزه‌های بسیج سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) است./927/پ202/ع

ارسال نظرات