۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۹۷۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

جایگاه رهبری امت اسلام از سوی آیت الله خامنه ای در اجلاس اخیر عینیت یافت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب و استقبال وصف نشدنی میهمانان و اندیشمندان کشورهای مختلف از ایشان در اجلاس بیداری اسلامی، تاکید کرد: جایگاه رهبری امت اسلامی از سوی آیت الله خامنه ای در این اجلاس نمایان شد و عینیت یافت.
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان


حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی با حضور مقام معظم رهبری و اندیشمندان کشورهای مختلف، ابراز داشت: حضور رهبری و تدبیر ایشان در انجام این نوع از امور بیانگر جایگاه نظام اسلامی ما در جهان و امت اسلام است.

وی برگزاری این اجلاس را نوعی تحول شگرف فرهنگی در عالم اسلامی با محوریت ایران توصیف کرد و افزود: اخیرا مجمع جهانی اهل البیت با حضور میهمانان زیاد با طبقه و سیاق سنگین اهل تشیع برگزار شد که نشان می داد چقدر به ایران امید دارند و مطالباتی را از نظام مکتبی ما دارند که وظیفه سنگین ما را به نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجلاس بیداری اسلامی که طی دو روز گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب و شرکت بیش از هفتصد اندیشمند از هشتاد کشور جهان در سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بسیار مهم و از ابعاد مختلف قابل تحلیل بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ایران اسلامی به عنوان پیشتاز، این دعوت را به عمل آورد و مقام معظم رهبری نیز به جای اینکه دیگران خدمت شان بروند، ایشان در اجلاس حاضر شدند و به ایراد سخن و دیدگاه های جامع و حکیمانه خود پرداختند.

وی تاکید کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری از مصادیق بارز شعاری بود که در طول بیش از بیست سال رهبری ایشان سر زبان ما بود و آن مساله رهبری امت اسلام است، ولی در این برنامه اخیر و در سخنرانی ایشان، جایگاه رهبری امت اسلامی به وضوح برای جهان اسلام تبیین شد و تحقق و عینیت یابی آن برای همه ما جای خرسندی و خوشحالی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیلمانی با بیان اینکه نوع و چیدمان فرمایشات رهبری درخور تشکر و تحسین بود، ابراز داشت: فرمایشات ایشان به گونه ای حکیمانه بازگو شد که برخی از افراد حاضر در اجلاس تحت تاثیر قوت ایمان قرار گرفتند و فهمیدند جهان اسلام متولی و رهبر دارد و از شدت شوق در حال گریستن بودند.

امام جمعه زاهدان افزود: تصدیق همه جانبه و به حرکت درآوردن سر به عنوان تایید و تصدیق فرمایشات رهبری از سوی حاضران بیانگر نفوذ بیانات ایشان در روح و جان مستمعین بود و انصافا مردم گمشده خود را در نطق ایشان یافته بودند و جایگاه ارزشی رهبری اسلامی را به دست آوردند.

وی گفت: کشورهایی که قیام کرده اند و فاقد رهبر هستند، دلسوزی مقام معظم رهبری و تجارب انقلاب اسلامی برای این عزیزان گرانسنگ ترین دستمایه ای بود که توانستند از این اجلاس بدست آوردند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات