۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۹۹۱
امام جمعه شیراز:

بهره گیری انقلابیون از تجارب انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبری نوید بخش آینده ای درخشان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی بیداری اسلامی با حضور ولی امر مسلمین در کشورمان، انقلابیون منطقه را به بهره گیری از تجارب انقلاب اسلامی و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری توصیه و این مساله را نوید بخش آینده ای درخشان برای آنان ذکر کرد.
حجت الاسلام و المسلمين ايماني حجت الاسلام و المسلمين اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز
حجت الاسلام والمسلمین اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی بیداری اسلامی با حضور مقام معظم رهبری و شرکت اندیشمندان بیش از هشتاد کشور جهان در آن تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر دنیای اسلام و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و فراگیر شدن موج بیداری اسلامی که در میان ملت های مسلمان اتفاق افتاده است، آسیب های فراوانی این حرکت را تهدید می کند که توجه به آنها زمینه ای را ایجاد می کند که مسلمانان از آن عبور و تهدیدات را به فرصت بدل کنند.

وی گفت: از سویی دیگر هدایت این قضایا امری بسیار مهم و اساسی است، اگر جامعه اسلامی این حرکت را یک حرکت روبنایی بداند، برای حفظ آن تلاش فوق العاده نمی کند، اما اگر نسبت به عمق حرکت آگاهی ایجاد شود که به سال های قبل برمی گردد تبعا به عنوان یک حرکت ریشه دار به آن نگاه می شود و برای نگهداری آن نیز تلاش وافری مبذول داشته خواهد شد.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین و رهبری معظم انقلاب اسلامی با عنایت به این مساله با حضور خودشان در اجلاس بیداری اسلامی سخنرانی افتتاحیه را عهده دار می شوند.

وی با بیان اینکه نفس حضور مقام معظم رهبری، اجلاس بیداری اسلامی را از سایر همایش ها ممتاز می کند، ابراز داشت: جهت امر نیز بسیار روشن است، اگر بیداری اسلامی درست هدایت شود و به سوی هدف نهایی خود حرکت کند، تبعا برکات و آثاری دارد همان گونه که رهبری بارها در فرمایشات گهربار خود به آن اشاره کردند.

این استاد حوزه با بیان اینکه رهبری در سخنان خود به چند نکته اساسی اشاره داشتند، افزود: نخستین مطلب در فرمایشات ایشان عمق حرکت بیداری اسلامی بود. ایشان امت اسلام را به عمق و ریشه حرکت شان توجه داشتند در حالی که این نکته مغفول عنه قرار گرفته بود و دشمنان نیز تلاش فراوانی داشتند که این حرکت را یک امر روبنایی و به خاطر مسائل اقتصادی و تورم جلوه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: نکته دیگر در بیانات رهبری در اجلاس بیداری اسلامی این بود که ایشان آسیب های بیداری اسلامی را متذکر شدند و تاکید کردند دشمن بیکار ننشسته است و به فکر مصادره انقلاب های مردمی به نفع خود است و امت اسلام باید مراقب این موضوع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی افزود: امت اسلام باید کاملا حواس خود را جمع کنند چرا که دشمنان حتی بعد از پیروزی آرام نمی نشیند و مهره های تربیت کرده و در آستین نگاه داشته را به عنوان چهره های انقلابی به کشورهای مختلف می فرستند تا بتوانند انقلاب ها را به نفع خود مصادره کنند، همان گونه که دشمنان این ترفند را در انقلاب اسلامی اجرا کردند و البته با تدابیر امام راحل به اهداف خود دست نیافتند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، انقلابیون منطقه را به بهره گیری از تجارب انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین توصیه و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این اجلاس این تجارب گرانبها را به امت اسلام منتقل کردند که این مساله دستاورد بزرگی است، البته روال ما عدم دخالت در امور دیگر کشورها است، اما ایشان به فعالان انقلاب های منطقه توصیه کردند نظام شما باید مردمسالار دینی باشد که حاکمان با رای مردم انتخاب شوند و محتوای برنامه های شان باشد چون این حرکت ها نشات گرفته از نمازها و الله اکبرها است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: تکیه و تاکید مقام معظم رهبری بر مردمسالاری دینی برای جهان اسلامی به این دلیل است که محتوای کار مدیران آینده این انقلاب ها مبانی دینی باشد که مردم به خاطر آن به صحنه آمدند و متحمل مرارت های بسیار شدند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات