۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۰۰۲
در آیین آغاز به کار حوزه ‌علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان شد؛

بیداری اسلامی برخاسته از حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه در بین مسلمانان گفت: موج بیداری اسلامی در منطقه برخاسته از حوزه‌های علمیه است.
بيداري اسلامي/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در مراسم آغاز به کار حوزه های علمیه خواهران استان در سال تحصیلی جدید با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه در جامعه گفت: امروزه حوزه‌های علمیه در سراسر کشور گسترش یافته و به صورت اثرگذار فعالیت دارند.

وی با اشاره به آیات قرآن و روایات ائمه اطهار‌(ع) اظهار داشت: دین مبین اسلام همواره علم و عالم را تمجید و جاهلان را مذمت کرده است.

حجت الاسلام فخری با بیان این‌که حوزه‌های علمیه با برخورداری از عالمان دینی به عنوان پایه و اساس در نشر فرهنگ اسلامی نقش محوری ایفا کرده‌اند، تأکید کرد: در شرایط کنونی که دشمن با استفاده از ابزار ها و تکنولوژی‌های جدید درصدد کم‌رنگ‌کردن باورهای دینی و اعتقادی مردم مسلمان است، باید روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه با آمادگی کامل به مقابله با آنها برخیزند.

وی با تأکید بر تسلط روحانیون به ابزارهای جدید تبلیغی گفت: مبلغان حوزه‌های علمیه و یه ویژه خواهران باید بیش از پیش برای مقابله با این تهاجمات آمادگی داشته باشند تا بتوانند تاثیرگذار‌تر از گذشته به وظیفه خود که همانا نشر فرهنگ اسلامی است، عمل کنند.

به گفته این مقام مسؤول در پایان تربیت مراجع تقلید‌ را از افتخارات حوزه‌های علمیه عنوان کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی ما هم در سال 42 از حوزه علمیه قم شروع شد‌ که امروز از آن به عنوان سرچشمه موج بیداری اسلامی در منطقه یاد می‌شود.

گفتنی است، مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در حوزه های علمیه الزاهراء ارومیه برگزار شد.

قابل ذکر است، این آیین با افتتاح رسمی ساختمان جدید حوزه علمیه الزهرا ارومیه همراه بود./936/پ202/س


ارسال نظرات