۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۰۰۸
در 2 هفته آینده صورت می‌گیرد؛

سفر هیأت‌هایی از مجلس ‌به کشورهای انقلابی منطقه

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موج بیداری اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای مناسبی ایجاد شده و فرصتی برای برقراری ارتباط با قیام های مردمی فراهم شده است، در مجلس برنامه ریزی کرده ایم که در دو هفته آینده هیات هایی برای تقویت ارتباطات و تبادل تجربیات به این کشورها اعزام شوند.
دکتر صدر، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید شهاب الدین صدر نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در دیدار اعضای فراکسیون بیداری اسلامی مجلس با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این فراکسیون ارائه کرد.

وی از عضویت حدود 170 نماینده مجلس شورای اسلامی در فراکسیون بیداری اسلامی مجلس هشتم خبر داد و گفت: افرادی که عضو این فراکسیون هستند مواضع شفاف و روشنی علیه فتنه 88 و در سایر مواقع داشته اند.

صدر تاکید کرد: اعضای فراکسیون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی همواره پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می کنند و بدون هیچ گونه مسامحه ای موضع می گیرند و در برابر جریانات انحرافی نیز موضع شفاف داشته و مرز بندی خاصی با این گونه جریانات دارند.

وی با بیان اینکه شورای مرکزی فراکسیون بیداری اسلامی مجلس 35 نفر هستند، گفت: این افراد از شخصیت های مؤثر استان های مختلف هستند و تاکنون نیز اقدامات خوبی از سوی این فراکسیون انجام شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از شکل گیری این فراکسیون علاوه بر موضوع گیری در مسائل مختلف به این نتیجه رسیدیم که با توجه به فرمایشات رهبری همایشی را با موضوع بیداری اسلامی برگزار کنیم که این همایش با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، دکتر ولایتی و دکتر ضرغامی هفتم شهریورماه در شهر تهران برگزار شد.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای مناسبی ایجاد شده و فرصتی برای برقراری ارتباط با قیام های مردمی فراهم شده است، در مجلس برنامه ریزی کرده ایم که در دو هفته آینده هیات هایی برای تقویت ارتباطات و تبادل تجربیات به این کشورها اعزام شوند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح اهداف سفر اعضای فراکسیون بیداری اسلامی به قم و دیدار با مراجع تقلید و علما اضافه کرد: با توجه به مشی، رفتار و اعتقادات اعضای فراکسیون بیداری اسلامی برای کسب رهنمود خدمت مراجع و علما رسیده ایم.

صدر گفت: در خصوص مسائل داخلی فرمایشی که رهبری در دیدار کارگزاران نظام داشتند را مبنای برنامه کاری خود قرار داده ایم و با توجه به نوع بیداری اسلامی باید نگاه جدیدی به مسائل داخل کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز از مطلق انگاری و ضرورت نگاه واقع بینانه به مسائل کشور، ابراز داشت: برداشت ما از این فرمایشات این است که با توجهی که مردم کشورهای اسلامی به ملت ما دارند و نقطه امیدشان به ملت ما است، ما بایستی در جهت وحدت بیشتر قوا و مردم تلاش کنیم.

این فعال سیاسی اضافه کرد: این مساله باعث می شود که انقلابیون منطقه که الگوی شان انقلاب اسلامی ایران است، احساس دلگرمی بیشتری بکنند و بیش از پیش به آینده کار و انقلاب شان امیدوار شوند.

وی افزود: ما در سایر برنامه های نیز سعی داریم در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت و تلاش کنیم که چالشی در کشور به ویژه در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایجاد نشود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اصحاب فتنه و گروه انحرافی برای انتخابات نهم مجلس با هم طراحی هایی می کنند که مؤثر واقع شوند و افرادی که امتحان خوبی پس داده اند را کنار بگذارند و ما باید مراقب این مساله باشیم.

شهاب الدین صدر همچنین از مواضع صریح و انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی در مقابله با فتنه گران و دفاع صریح این مرجع تقلید از انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری تجلیل کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات