۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۰۲۰
با نگارش مقاله ای صورت گرفت؛

عذرخواهی حجت الاسلام رسایی از روحانیت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رسایی با انتشار مقاله ای، نگاشت: به ویژه ما از روحانیت معزز عذرخواهی می کنیم که همچنان لباس روحانیت بر تن کسی است که بر خلاف احکام صریح اسلام و در حالی که لباس روحانیت به تن داشت با دخترکان ایتالیایی دست می دهد.
2/ حجت الاسلام رسايي
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی با نگارش یادداشتی در سایت شخصی خود با عنوان «عذرخواهی از روحانیت» نسبت به توقیف و رفع توقیف این نشریه واکنش نشان داد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

هفته نامه 9 دی در جلسه مورخ 23 خرداد - یعنی یک روز پس از سالگرد فتنه و کودتای سبز - با رای هیئت نظارت به محاق توقیف رفت؛ حکمی که از همان ابتدا وجاهتش با علامت سئوال مواجه بود و برای بسیاری از فعالان رسانه ای و آنها که ترکیب هیئت نظارت بر مطبوعات را می شناختند، نشانه توافق دو جریان به ظاهرا متضاد در این هیئت بود.

خبرگزاری ها و رسانه‌های خبری، دلایل این توقیف را به نقل از هیئت نظارت در سه بند ذکر کردند: انتشار مطالب اقتصادی در حالیکه 9 دی زمینه انتشار اقتصادی ندارد؛ تغییر صاحب‌امتیاز بدون اطلاع هیئت نظارت و درج تصویری از محمد خاتمی که توهین به روحانیت خوانده می شد.

البته این محورهای سه گانه در حالی به عنوان دلایل توقیف اعلام شد که در نهایت فقط موضوع اهانت به روحانیت در نامه رسمی این هیئت به دادگاه درج شد و به دلیل ناکافی بودن مستندات، اساسا اشاره ای به موارد دیگر نشد.

تصویر درج شده از خاتمی در حالی که وی شمع دوم خرداد را با دهان خود خاموش می کند، سال ها قبل توسط یکی از تصویرگران هوادار وی کشیده شده و در جلسه ای رسمی و عمومی به خاتمی اهدا شده بود.

خاتمی با ذوق زدگی تمام در حالیکه در کنار تصویرگرش ایستاده، به همراه قاب عکسی که هیئت نظارت بر مطبوعات آن را توهین به روحانیت خوانده، عکس های یادگاری گرفت که در بسیاری از رسانه‌های همسو با آنها منتشر شده و البته تصاویر خاتمی در چنین حالتی منحصر به این مورد نیست بلکه موارد دیگری نیز از این دست در رسانه‌ها منتشر شده است.

با این همه در خصوص تصویر درج شده از محمد خاتمی و تصمیم هیئت نظارت چند نکته گفتنی است که به آن می پردازم:

تصویر نقاشی خاتمی در شماره هفدهم هفته‌نامه 9 دی درج شد، در حالیکه حکم توقیف و بررسی این موضوع یک ماه بعد صورت گرفت؛ در طول این یک ماه هیچ تذکری از سوی هیئت نظارت به این نشریه داده نشد و هیچ‌یک از رسانه‌های عمومی به ویژه رسانه‌های جریان فتنه که به دنبال بهانه ای برای لطمه به 9 دی بودند، اشاره ای به این تصویر نکردند.

این نکته خود نشانگر عدم برداشت توهین از این تصویر است؛ تصویر درج شده قطعا توهین آمیز نبود چرا که در آن هیچ‌گونه تعریضی به لباس روحانیت و حتی فردی که در آن لباس بوده صورت نگرفته و 9 دی نیز با هدف توهین چنین تصویری را به چاپ نرسانده بود.

در عین حال اگر این تصویر را توهین آمیز بدانند، باید پرسید که چطور خاتمی در حالی که لبخند به لب دارد با تصویری که توهین آمیز بوده عکس یادگاری گرفته؟ با این حساب باید خاتمی را فردی فاقد عقل دانست که حاضر شده با تصویر توهین آمیز نسبت به خودش عکس یادگاری بگیرد و آن را منتشر کند! طبعا در این صورت تکلیف فرد غیر عاقلی که لباس روحانیت به تن دارد معلوم است.

قاضی محترم شعبه 34 نیز پس از بررسی مستندات و دلایل ارائه شده دو طرف، رسما اعلام کرد که درج تصویر مورد اشاره متضمن هیچ‌گونه توهینی نیست و البته هیئت نظارت بر مطبوعات نیز پذیرفت که قصد 9 دی از درج این تصویر توهین نبوده به همین دلیل نیز نسبت به رای صادره هیچ‌گونه اعتراضی نداشت.

9 دی در حالی به بهانه هتک لباس روحانیت توقیف شد که مدیرمسئول آن خود را مفتخر به زندگی در این لباس می داند و در طول 20 شماره انتشارش، در بیش از 10 شماره آن تیتر اول و عکس یک صفحه نخست آن به روحانیت اصیل و انقلابی همچون حضرت امام خمینی (ره)، امام خامنه ای، شهید مطهری، شهید صدر، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله مهدوی کنی و ... اختصاص داده شده است.

با این حساب انگ هتک حرمت به روحانیت، بهانه ناشیانه ای برای توقیف هفته‌نامه ای بود که مهم‌ترین ویژگی آن دفاع از روحانیت و صف‌بندی صریح و شفاف در برابر جریان فتنه و جریان انحرافی بوده و هرگز تن به معامله با خواص مردود سال‌های اخیر نیز نداده است.

علیرغم همه این موارد، مدیرمسئول 9 دی خود را ملزم می داند بابت هر گونه قصور و کوتاهی در دفاع از حریم روحانیت معزز و انقلابی عذرخواهی کند؛ به ویژه ما از روحانیت معزز عذرخواهی می کنیم که همچنان لباس روحانیت بر تن کسی است که بر خلاف احکام صریح اسلام و در حالی که لباس روحانیت به تن داشت با دخترکان ایتالیایی دست می دهد.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که هشت سال با شعار قانونگرایی، اکثریت جامعه را فریب داد در حالیکه با کمک عناصر خود تلاش کرد مهم‌ترین مبانی دینی و انقلابی مردم ایران را زیر سؤال ببرد و کار را تا جایی پیش برد که دشمنان اسلام و انقلاب به بهره‌گیری از او طمع کردند.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که زیر عبای شکلاتی او منافقین منحرفی مانند مهاجرانی، کدیور، سروش، گنجی و ... پرورش داده شدند که یکی حکم امام امت درباره سلمان رشدی را زیر سؤال برد و دیگری امام امت را در تضاد با جنبش سبز دانست و سومی قرآن را تا حد تجربه بشری پیامبر تنزل داد و آن یکی به انکار امام عصر (عج) پرداخت.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که در دوره او اهانت به حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید تا جایی پیش رفت و یاران هم قطار وی تقلید از مرجعیت را به سخره گرفتند و کاریکاتور علما را به چاپ رساندند و برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم به تحصن نشست.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که با افکار لیبرالیستی خود تلاش کرد تا قرائت‌های مختلفی از دین را به کرسی بنشاند و با این توجیه افکار غربی جریان وابسته خود را حاکم کند.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که در دوره او اهانت‌های بسیاری به شهدا شد و در برابر او به دفعات علیه مظلوم‌ترین یاران امام، شعار «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد» سر داده شد و او فقط نظاره کرد.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که هشت سال فرصت این کشور را به تهدید تبدیل کرد و در هر 9 روز با بحران آفرینی های دست‌ساز، 18 تیری که از جنس کودتای مخملی سال 88 بود، خلق کرد.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که حاضر شد برای عزیز شدن خودش، توافق نامه ذلت‌آمیزی را تهیه کند و تضمین دهد که از حز‌ب‌الله و حماس حمایت نکند و روند تولید انرژی هسته ای را متوقف کند تا آمریکایی که به تعبیر امام امت یک تروریست بالذات دولتی است، ما را محور شرارت نخواند در حالیکه سابقه روحانیت اصیل بر این بوده که پای هیچ معاهده ننگینی را امضا نکرده است.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که استانداران وی همراه با خائنین مجلس ششم برای به بن بست کشاندن کشور و در فشار قرار دادن رهبری انقلاب، استعفای دست جمعی دادند و او نظاره‌گر بود.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که برای پیاده‌سازی انقلاب مخملی در این کشور با جورج سوروس یهودی همنشینی می کند.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که برای رسیدن به قدرت حاضر شد دست در دست ملک عبدالله فاسد دهد و میلیاردها دلار از او بگیرد در حالیکه روحانیت اصیل انقلابی هرگز خود را وابسته به اموال فاسدین نکرده است.

عذرخواهی می کنیم که لباس روحانیت بر تن کسی است که همراه با رأس فتنه و دیگر بازی خوردگان کودتای سبز، برای براندازی نظام اسلامی تمام تلاش خود را به ‌کار بست و فقط در یک مورد 33 بار نقش برافروختن آتش فتنه را داشت.

به هر حال "9 دی" ان شاءالله از این پس همچون 20 شماره گذشته با همان صراحت و با همان جهت‌گیری که آغاز کرد و پیمانی که با صاحبان حقیقی 9 دی بست، ‌مسیر خود را ادامه خواهد داد و از آن کوتاه نخواهد آمد.

در انتهای این یادداشت جا دارد از همه علما و ائمه جمعه، روحانیون سرشناس و انقلابی، مجامع دانشجویی و دانشگاهی، رسانه‌ها و سایت‌های خبری و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی به ویژه 112 تن از همکاران مجلس که در قالب مصاحبه، بیانیه و مکاتبه اعتراض خود را نسبت به توقیف 9 دی اعلام کردند و در این خصوص پیگیری هایی داشتند، تشکر کنم.

بی شک این حمایت گسترده از هفته‌نامه ای که 20 شماره آن تاکنون منتشر شده، حکایت از تاثیرگذاری آن در عرصه رسانه ای کشور و البته سنگینی مسئولیت دست‌اندرکارن نسبت به آرما‌ن‌ها و اصول انقلاب دارد که امیدوارم ما تا آخر به آن پایبند بمانیم.

خدا را شاکریم که در طول این مدت همواره مورد بغض و کینه جریاناتی قرار گرفته ایم که در دشمنی با حزب‌الله و خط ولایت شهره‌اند و خدا را شاکریم که عمارهای صریح الهجه انقلاب از ما دفاع می کنند. /914/د102/ج
ارسال نظرات