۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۰۴۵

گردهمایی ائمه جمعه استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی یک روزه ائمه جمعه استان اردبیل در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و حوزه های علمیه در شهرستان مشگین شهر برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، احمد محمودزاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، امروز در همایش یک روزه ائمه جمعه استان اردبیل در مشگین‌شهر با تاکید بر حضور معنوی و تبلیغی روحانیت در مدارس اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور معنوی و تربیتی روحانیت در مدارس است.

وی با تاکید بر این‌که ارزیابی نتایج حضور مبلغان در مدارس استان اردبیل بسیار مطلوب بوده است، خاطر‌نشان کرد: استفاده از ظرفیت تبلیغی و ارشادی روحانیان در مدارس استان یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش استان است.

محمودزاده با اشاره به نقش محوری روحانیت در مقابله با جنگ نرم افزود: از آنجایی که نظام اسلامی ایران مورد هجمه ‌های روزافزون فرهنگی دشمن دارد، باید از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و نقش ارشادی و معنوی روحانیان و مبلغان استفاده کرد.

وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس بدون حضور روحانیت محقق نخواهد شد، افزود: هر اندازه که ابعاد اخلاقی، عرفانی و دینی دانش‌آموزان در مدارس تقویت شود، به همان میزان جامعه اسلامی و ایمانی موفقی خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان این‌که امسال فعالیت‌ های آموزشی مدارس با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز و با اقامه نماز ظهر در مدارس راهنمایی و متوسطه پایان خواهد یافت، ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای حضور روحانیان و مبلغان در مدارس راهنمایی و متوسطه استان پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در استان اردبیل پرداخت و اظهار داشت: 250 هزار دانش‌آموز در 10 شهر و 9 بخش با ظرفیت 2 هزار و 500 مدرسه و آموزشگاه و حضور 22 هزار فرهنگی و معلم سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

همچنین فرماندار شهرستان مشگین‌شهر در سخنانی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید از 236 آموزشگاه مشگین‌شهر 130 آموزشگاه به صورت تک شیفته اداره خواهد شد، گفت: 19 مدرسه قرآنی با یک هزار و 100 قرآن آموز در این شهرستان فعال هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات