۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۰۸۰

مهلت ارسال آثار به جشنواره امام حسین تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی نخستین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی هنری امام حسین‌(ع) از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پانزدهم مهر امسال خبر داد.
جشنواره فرهنگي هنري امام حسين(ع)
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی پورحسن اظهار داشت: با توجه به استقبال هنرمندان و اصحاب فرهنگ از این جشنواره و براساس تصمیمات شورای سیاستگذاری مهلت ارسال آثار تا پانزدهم مهرماه جاری تمدید شد.

وی گفت: فرهنگ مردم آذربایجان پیوندی عمیق با فرهنگ عاشورا دارد و عمق ارادت قلبی آنان به ائمه اطهار (ع) و در راس آن حضرت اباعبدالله (ع) زاییده معرفت و ناشی از تاثر از حماسه و نهضت عظیم عاشوراست.

پورحسن گفت: سراسر زندگی امام حسین‌(ع) سرشار از مضامین و سوژه‌های ناب برای خلق آثار گرانسنگ هنری و ادبی است و عاشورا به عنوان نقطه عطف زندگی پربار ایشان بیش از همه دل‌ها و جان‌های مشتاقان را به وجد می‌آورد.

وی افزود: هدف امام حسین‌(ع) از سفر به کربلا تحصیل رضای الهی و بسط و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بود و هنرمندان باید با توجه به شاخصه‌های اصلی این قیام عظیم آثار در خور و شان امام حسین‌(ع) و نهضت تاثیرگذار عاشورا خلق کنند.

مدیر اجرایی جشنواره امام حسین‌(ع) گفت: ریشه‌های شخصیتی نامداران نهضت عظیم عاشورا بسیار مستحکم بوده و با ارزش‌های عملی دین اسلام گره خورده است و سال‌ها ممارست در کسب تقوای الهی آنان را به بالاترین درجات و کمال انسانی و قرب الهی رسانده است.

وی افزود: این جشنواره با هدف تبیین ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) و اصحاب ایشان همچنین خلق و نشر آثار بدیع در راستای نشر ارزش‌های دینی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان در گرایش‌های شعر، داستان کوتاه، خلاصه‌نویسی کتاب و انتخاب کتاب نمونه می‌توانند آثار خود را تا پانزدهم مهرماه سال‌جاری به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) واقع در تبریز، خیابان ثقه‌الاسلام، مجموعه فرهنگی ـ تاریخی مقبره الشعرا، انجمن ادبی تبریز و صندوق پستی3631- 51385 ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره www.ihcaf.ir مراجعه کنند./935/د103/س
ارسال نظرات