۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۰۸۵
امام جمعه اردبیل:

توسعه حوزه‌های علمیه ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بر توسعه و تجهیز مدارس علوم دینی استان تأکید کرد و گفت: توسعه حوزه های علمیه ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی جامعه دارد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه المهدی(عج) شهرستان مشگین اظهار داشت: تحصیل در حوزه های علمیه توفیق و موهبتی الهی است که تنها شامل سربازان امام زمان(عج) می شود.

وی با تاکید بر نهایت استفاده از فرصت های دوران تحصیل در حوزه خاطر نشان کرد: نگاهی به تاریخ نشان می دهد که علما و روحانیت اصیل همواره از جایگاهی ارزشمند نزد مردم برخوردار بوده، این امر نشان از تهذیب نفس در کنار تحصیل علوم دینی در دوران طلبگی ایشان داشته است.

وی با بیان این‌که رسالت طلبگی حکم می‌کند تا روحانیت همواره در کنار مردم و با مردم بوده و به مشکلات فرهنگی و عقیدتی جامعه رسیدگی کند، افزود: روحانیان در سخت ترین شرایط رسالت خطیر خود را فراموش نکرده‌اند، چنان‌که در دوران خفقان رژیم پهلوی شدیدترین شکنجه ها را برای تبلیغ دین تحمل کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌‍که علما و روحانیان بصیرت بخش جوامع بشری هستند، ادامه داد: آرزوی دیرین علما برقراری حکومتی بر پایه احکام الهی و ترسیم جایگاه حقیقی دین و مسائل معرفتی در جامعه بوده است، امروز به برکت انقلاب اسلامی در کمال امنیت توفیق تحصیل در علوم حوزوی را دارید، بنابر این نهایت استفاده را از این فرصت ها داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ‌اعتماد مردم به روحانیان را نشان از سابقه درخشان این قشر فرهیخته در گذشته دانست و اظهار داشت: امروز نیز روحانیان با احساس تکلیف و رسالت طلبگی در جهت روشنگری و ارتقای بینش عمومی حرکت می کنند.

وی فعالیت امروز حوزه‌های علمیه شیعی را حاصل مجاهدت علما، فقها و مجتهدین گذشته دانست و ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ اسلامی ایران نقش بزرگی در تحولات مختلف کشور داشته که اوج این نقش‌آفرینی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تجلی یافته است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه و تجهیز مدارس علوم دینی استان تاکید کرد و گفت: توسعه حوزه های علمیه ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی جامعه دارد، در مناطقی که مدارس علوم دینی فعال و تاثیرگذار بوده اند، معنویت گسترش یافته و با کاهش جرائم رو به رو بوده ایم.

همچنین حجت الاسلام باوقار امام جمعه مشگین شهر در این مراسم با ارایه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه این شهر گفت: هم اکنون هشتاد طلبه در چهار مقطع(پایه) در حوزه علمیه المهدی(عج) مشگین شهر مشغول فراگیری علوم حوزی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات