۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۰۸۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند فراهم‌کردن زیرساخت‌ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب دانست.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه هم اندیشی کمیته عفاف و حجاب در رشت با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت مستمر و با ارائه روش‌های مدبرانه صورت گیرد چرا که در غیر این‌صورت ابتر خواهد ماند، افزود: در حوزه ترویج این فرهنگ اسلامی باید با برنامه‌ریزی هدفمند گام برداریم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، بد‌حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز براین مشکل می‌افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، بد‌حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بند‌و‌باری و فساد در جامعه اسلامی به یقین سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در جامعه نیازمند همکاری همه متولیان فرهنگی کشور است، گفت: صدا و سیما به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار باید با ارائه الگو‌های مناسب پوششی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه کردن این فرهنگ اصیل اسلامی باید به صورت ریشه‌ای و پایه‌ای اقدام شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که فلسفه حجاب جلوگیری از آفت‌های ناگواری است که اساس خانواده‌ها را تهدید می‌کند، ادامه داد: یکی از آسیب‌های جبران‌ناپذیر بدحجابی و بی‌حجابی، کاهش نرخ ازدواج در میان جوانان است که با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌توان جامعه ای سالم را تصور کرد.

وی به وضعیت زنان درکشورهای غربی اشاره کرد و گفت: آن چه که امروز به عنوان اصل آزادی و حمایت از حقوق بشر توسط سران برخی از کشورهای غیر اسلامی فریاد زده می‌شود نه تنها رعایت و احترام به حقوق و ارزش‌های والای انسانی نیست بلکه هتک حرمت به همه آن ارزش‌ها است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود، به مهم ترین اهداف و برنامه‌های کمیته عفاف و حجاب در استان اشاره کرد و گفت: حفظ ارزش‌های دینی در محیط ادارات، گفتمان دینی در مدارس و مساجد از محورهای فعالیت کمیته عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام گلمیرزاده اظهار داشت: این کمیته فعالیت خود را در قالب محورهایی با عنوان حفظ ارزش‌های دینی در محیط ادارات، گفتمان دینی در مدارس و مساجد‌، راه‌اندازی مراکز مذهبی و مشاوران دینی، چاپ بروشور و توزیع در بین دانش آموزان و دانشجویان انجام خواهد داد.

وی، وظایف کمیته تخصصی تعمیق و گسترش عفاف و حجاب را در ادارات سنجش وضعیت کنونی از حیث میزان رعایت عفاف و حجاب کارکنان، خانواده هایشان و اجرای طرح های کاربردی در زمینه گسترش عفاف و حجاب و اجرای محدویت های اداری و تسهیلاتی برای کارکنان ناپایبند به معیارهای عفاف و حجاب برشمرد./950/پ202/س

ارسال نظرات