۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۰۸۹

نخستین دوره تربیت مربی معارف نماز در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان مازندران‌ از برگزاری نخستین دوره «تربیت مربی معارف نماز» در این استان خبر داد.
دوره آموزشي
جت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری‌ گفت: نخستین «دوره تربیت مربی معارف نماز» با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز قم، در ساری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره افزود: تقویت قوای علمی و فنی در جهت پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات، تربیت مدرس و محقق، تسلط بر روش‌ها و شیوه‌های کاربردی در انتقال مفاهیم نماز، توانایی رجوع به منابع و نحوه استفاده از آن‌ها، مخاطب‌شناسی و روش‌های تبیلغ در حوزه نماز و آمادگی حضور در مجامع علمی و ارائه مباحث تخصصی از اهداف برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی معارف نماز است. 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به موضوعاتی که در این دوره تدریس می‌شود، اظهار داشت: موضوعات قابل طرح در این دوره شامل «آیات نماز»، ‌«روایات نماز»، ‌«نماز و خانواده»، ‌‌«راه‌های تکمیل نماز»، ‌«راه‌های دعوت نماز»، ‌«اسرار نماز»، ‌«آداب نماز»،‌ «آثار نماز»، «پاسخ به شبهات» و «سؤالات نماز» است.

وی افزود: این دوره از اول آبان‌ماه جاری آغاز و روزهای تشکیل کلاس‌های آن پنج‌شنبه و جمعه در ده هفته و هر هفته شش جلسه برگزار می‌شود. 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران|، شرایط نام‌نویسی را اتمام سطح دو حوزه علمیه، اشتغال به سطح دو حوزه، قبولی در مصاحبه، حداکثر سن 35 سال و تعهد به همکاری عنوان کرد.

وی، استفاده از فارغ‌التحصیلان دوره را در امر تبلیغ و تدریس معارف نماز و اعطای گواهی‌نامه را از امتیازات شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی مربی معارف نماز بیان کرد.

حجت الاسلام ابراهبمب خاطرنشان کرد: مرحله اول این طرح وی‍ژه آقایان طلاب بوده و در مراحل بعدی این طرح ویژه معلمان پرورشی و بانوان طلبه برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان با در دست داشتن دو قطعه 3 در 4، کپی شناسنامه، فرم ارزیابی تحصیلی می‌توانند تا روز ده مهر 90 به آدرس ساری ـ خیابان انقلاب ـ ساختمان شماره دو استانداری مازندران، ستاد اقامه نماز استان مراجعه یا با شماره 01512210289 تماس بگیریند./950/پ202/س
ارسال نظرات