۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۰۲
امام جمعه اردبیل:

حوزه علمیه برای مدارس نرم‌‌افزار تربیتی طراحی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بزرگ‌ترین گناه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه این بوده که تاکنون نرم‌افزار تربیتی درست را طراحی و تهیه نکرده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، امروز در در جمع مدیران و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ارتباط مستمر والدین با مدارس و حساسیت خانواده‌ها نسبت به مسائل تربیتی دانش‌آموزان راهگشای بسیاری از معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه خواهد بود.

وی با تاکید بر تقویت رابطه مدرسه با خانه و اولیا با مربیان تصریح کرد: تا‌کنون نتوانستیم از ظرفیت اولیا و مربیان در برطرف‌کردن بسیاری از معضلات و مشکلات تربیتی استفاده کنیم، در حالی که تربیت نسل سالم همت والای خانواده‌ها و معلمان و مربیان را می‌‌طلبد.

امام جمعه اردبیل هزینه بودجه‌های فرهنگی استان در آموزش و پرورش را عامل مهمی در کاهش دغدغه‌های خانواده‌‌ها در مسائل تربیتی دانش آموزان و فرزندان دانست و گفت: آموزش و پرورش استان می‌تواند با دعوت از شخصیت‌‌های برجسته کشوری، مبانی و راهکار درست پرورش و تربیت دینی نسل آینده را بیشتر و بهتر تبیین و تشریح کند.

وی خاطر‌نشان کرد: بزرگ‌ترین گناه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه این بوده که تاکنون نرم‌افزار تربیتی درست را طراحی و تهیه نکرده و بیشتر با سلایق و علایق محدود در این حوزه رفتار کرده است، امروز نیازمند شناخت و اتخاذ استراتژی تربیتی در مسائل مدارس هستیم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عاملی با انتقاد از طولانی بودن بروکراسی اداری در راه‌اندازی دانشگاه صنعتی اردبیل گفت: ضرورت توسعه دانشگاه محقق اردبیلی و در یافت مجوز احداث دانشگاه بین ‌المللی قفقاز ضرورت مهم آموزشی در استان تلقی می‌شود.

همچنی سیدحسین صابری، استاندار اردبیل خواستار تشکیل کمیته ای ارزیابی عملکرد دانش آموزان اردبیلی در کنکور سراسری شد./935/پ202/س
ارسال نظرات