۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۱۱۱
رییس شورای هماهنگی گیلان:

حجاب سبب تقویت تزکیه نفس و قرب الهی زنان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، عنصر حجاب را سبب تقویت تهذیب، تزکیه نفس و قرب الهی برای زنان دانست و گفت: زنان باید رعایت این فریضه دینی سبب گسترش روزافزون امنیت اجتماعی و ایجاد زمینه‌ای جهت رشد معنوی مردان می‌شوند.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت اسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در کمیته عفاف و حجاب استان در رشت با اشاره به آیات و روایات بیان شده در خصوص عفاف و حجاب‌ گفت: در قرآن بیش از ده آیه پیرامون حجاب، از سوی جبرئیل، بر پیامبر نازل شده است که اهمیت این موضوع را به اثبات می رساند.

وی، حجاب و عفاف را همچون قلعه و دژ محافظی برای ایمنی زنان معرفی کرد و ادامه داد: زنان به جهت قدر و منزلتی که دارند باید از خود محافظت کنند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت عفت در کنار حجاب ظاهری، تصریح کرد: خداوند در قرآن این مسئله را مورد تاکید قرار داده و به زنان پیامبر امر می کند که در کلام و گفتار، و راه رفتن در مقابل مردان، عفت کامل را رعایت کنند.

وی با بیان این که در عفاف و حجاب نیز تفریط و افراط وجود دارد، اظهار داشت: خروج از حد اعتدال، انسان را به بیراهه می کشاند.

حجت الاسلام اشجری افزود: چادر حجاب برتر است اما رعایت حجاب در حدی که پوشش موجه زن را نشان داده و همراه با عفت باشد، پذیرفتنی است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به زیر سؤ‌ال‌بردن تقدس چادر از سوی عده‌ای خاص، تصریح کرد: رعایت قوانین هر جامعه ای، الزامی است اما کسانی یا به دلیل عقده های شخصی و یا به صورت غیر عمد در پی شکستن حریم ها و مقدساتی مثل تقدس چادر هستند که این موضوع در شهر های مذهبی، مشهودتر است.

حجت الاسلام اشجری، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و رعایت آن از سوی افراد را سبب افزایش امنیت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام، حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه معرفی کرده و چالش ها، زمینه ها و راهبردهای بسیار مهمی را برای شکوفایی ذهن نواندیش افراد جامعه در این مورد تبیین نموده است.

وی ادامه داد: زن با عنصر حجاب اسلامی، نه تنها به تهذیب، تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم می‌کند، بلکه باعث گسترش روزافزون امنیت اجتماعی و ایجاد زمینه ای جهت رشد معنوی مردان می شود. 

حجت الاسلام اشجری خاطرنشان کرد: پوشش اسلامی به منزله یک حفاظ ظاهری و باطنی در برابر افراد نامحرم، قلمداد می شود که مصونیت اخلاقی، خانوادگی و پیوند عمیق میان حجاب ظاهری و بازداری باطنی و از همه مهم‌تر امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در ادامه وضعیت بی‌حجابی در جامعه را رو به افزایش اعلام کرد و اظهار داشت: این چالش را باید در کوتاهی خانواده‌ها و جامعه جستجو کرد.

وی با بیان این که تاکنون به صورت ریشه‌ای و تخصصی به مسأله حجاب نپرداخته ایم، ادامه داد: رشد بد‌حجابی حاصل این کوتاهی است.

وی با بیان این‌که برخورد غیر اصولی با جوانان در خیابان، در قالب طرح امنیت اجتمایی، بازخورد منفی دارد، خاطر‌نشان کرد: باید در امر به معروف و نهی از منکر، کارشناسانه حرکت کرد و روش کاربردی را در پیش گرفت./950/پ202/س
ارسال نظرات