۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۱۴۶
مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف خبر داد؛

اعزام گروه مبلغان جهادی حوزه علمیه به آمریکای جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اعزام مبلغ ‌اوقاف و امورخیریه استان قم از شناسایی شصت گروه جهادی مبلغ و همچنین اعزام گروه‌های جهادی به کشورهای مختلف به ویژه آمریکای جنوبی خبر داد.
آرشيويي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد پاک نهاد، مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان قم برگزار شد به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: در مجموع چهار دوره اعزام مبلغ به سراسر کشور داشتیم که دستآوردهای فرهنگی و تبلیغی فراوانی را به همراه داشت.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف، یکی از کارهای در خور توجه این مجموعه را اعزام ‌های نوروزی دانست و تصریح کرد: حدود دویست نفر به سراسر کشور در طرح اعزام تبرعی و جهادی نوروزی فرستاده شدند که این طرح از طرف خود مبلغان برگزار و با استقبال زیادی روبرو شد.

وی افزود: در این طرح، پاسخگویی به شبهات فقهی و تبلیغ چهره به چهره در امامزادگان و همچنین بر پایی نمازهای جماعت در اماکن تفریحی را برگزار کردیم که مورد استقبال مردم قرار ‌گرفت، طرح تبلیغ نوروزی به شکلی انجام شد که حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در نامه‌ای از این طرح تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام پاک نهاد، اعزام مبلغ از قم را در ایام فاطمیه نهصد نفر خواند و ابراز کرد: در این ایام با سبد فرهنگی که در اختیار مبلغان قرار دادیم در صدد بالا بردن سطح کیفی آنها بودیم، که با گزارش کارهایی که به دست ما رسید موفقیت این طرح مشهود بود.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های تابستانی مبلغان پرداخت و گفت: طرح نو پای نشاط معنوی از سوی معاونت تبلیغ در حال اجرا است، در این برنامه فعالیت‌های مختلفی با محوریت مبلغان مانند؛ کلاس‌های فرهنگی، بصیرت افزایی، آموزش قرآن و مفاهیم و اردوهای مختلف در امامزادگان سطح کشور برگزار می‌شود.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: در این طرح پانصد مبلغ را اعزام کردیم که با توجه به ایام تعطیلی و اوقات فراغت در صدد تخصصی کردن این طرح برای کودکان، نوجوانان و جوانان هستیم.

حجت‌الاسلام پاک نهاد، تخصصی و هدفمند کردن تبلیغ را در کنار تبلیغ سنتی لازم دانست و تصریح کرد: با مراکز تخصصی حوزه علمیه قم در ارتباط هستیم و در هفته ولایت از کسانی که دوره‌های مهدویت را دیده‌اند و همچنین از متخصصین وهابیت و بهائیت و فرقه‌های انحرافی، برای پاسخ به شبهات استفاده خواهیم کرد.

وی رتبه بندی مبلغان را از کارهای در دست اقدام این سازمان خواند و اظهار کرد: ماموریت ویژه‌ای که بعد از انتصاب به بنده واگذار شد سطح بندی مبلغان است که به چهار گروه تقسیم خواهند شد و افراد با سطح تبلیغی خود شناخته و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: تشکیل پرونده برای مبلغان بومی، تشکیل کارگروه‌های مشترک مانند؛ بیمه و حق الزحمة، برای بهتر شدن امر تبلیغ و دیدار با مرجع و علما و شخصیت‌های کشوری از دیگر کارهای در دست اقدام است.

وی در ادامه به فعالیت‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای تقویت سطح علمی‌‌ـ‌ تبلیغی مبلغان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در اردوگاه فدک مشهد با نام ره پویان ولایت یک با محوریت پاسخ به شبهات مهدویت و مباحثی پیرامون وقف برگزار شد.

حجت‌الاسلام پاک نهاد افزود: با استفاده از اساتید برجسته کلاس‌های آموزشی آشنایی با مسیحیت، کارگاه تخصصی وقف، مشاوره و تبلیغ را در دستور کار داریم که در مهرماه برگزار خواهد شد.

وی حمایت از گروه‌های جهادی حوزه علمیه را در دستور کار این سازمان دانست و گفت: در پی آن هستیم که گروه‌های جهادی فعال را سازماندهی کنیم و مبلغان تشکیل پرونده دهند، و تا کنون 60 گروه جهادی در حوزه علمیه شناسایی و جلساتی با آنها برگزار شده که برخی از این گروه‌های جهادی به کشورهای آمریکای جنوبی نیز رفته اند.


مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف قم،  در پایان به فرموده مقام معظم رهبری «امامزادگان تبدیل به قطب فرهنگی شوند» اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی ـ مذهبی مانند؛ پاسخ به شبهات اعتقادی و شرعی و بخش مشاوره‌ای را در سطح امامزادگان مطرح کشور در نظر گرفته‌ایم./927/پ201/ص

ارسال نظرات