۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۱۶۵
سرپرست کمیته امداد خبر داد؛

فعالیت 350 روحانی مروج فرهنگ زکات در کشور

خبرگزاری رسا ـ سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: هم اکنون 350 روحانی و مبلغ در روستاهای سراسر کشور به تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات مشغول هستند.
انواري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته فرهنگ پرداخت زکات به عنوان واجب شرعی در روستاهای کشور مغفول واقع شده است.

وی با بیان این‌که روند پرداخت زکات در کشور سیری صعودی در سال‌های اخیر داشته است، گفت: سال گذشته حدود 700 میلیارد ریال زکات از روستائیان سراسر کشور جمع آوری شده که عمومما خرج خود روستاها و رفع محرومیت های اهالی شده است.

انواری با بیان اینکه هم اکنون 350 روحانی و مبلغ در روستاهای سراسر کشور به امر تبلیغ زکات مشغول هستند، خاطر نشان کرد: اگر به دنبال فرهنگ سازی گسترده و همگانی در سراسر کشور در خصوص پرداخت زکات هستیم، بایستی روحانیان مبلغ فریضه زکات در روستاها افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی خواستار ورود همه دستگاه‌های فرهنگی و عمرانی در جهت ترویج فرهنگ پرداخت زکات واجب از سوی کشاورزان شد و افزود: اعتقاد بر این که اگر فریضه زکات احیا شود، بسیاری از مشکلات روستاها برطرف خواهد شد و شاهد آبادانی ایران اسلامی خواهیم بود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان جمع آوری کمک های مردمی برای قحطی زدگان کشور سومالی گفت: کمیته امداد و بسیج حدود هشتاد میلیارد ریال جهت کمک به مردم سومالی از مردم سراسر کشور جمع آوری کرده است.

انواری در ادامه از تعامل موضوعی کمیته امداد با مؤسسات خیریه و مردمی رسمی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این نهاد انقلابی ضمن تعامل موضوعی در رفع نیاز مستعفان و محرومان جامعه با مؤسسات خیریه، ارتباط خوبی با گروه‌های جهادی در جهت محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف کشور دارد.

وی همچنین از برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی مدارس خبر داد و گفت: پنج‌شنبه هفته جاری پایگاه‌های کمیته‌امداد در سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع‌دوست هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات