۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۱۶۹

حال و هوای دفاع مقدس در کربلای ایران

خبرگزاری رسا ـ اعلام روز شمار هفته دفاع مقدس در خوزستان، غبار روبی مزار شهدا در هفته دفاع مقدس، تولید چهار هزار دقیقه برنامه در هفته دفاع از جمله اخبار کوتاه از استان خوزستان است.
دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، با نزدیک شدن هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی در استان خوزستان برای گرامیداشت این هفته بر پا می شود از جمله برنامه های این استان که در آستانه هفته دفاع مقدس می باشد، اعلام روز شمار هفته دفاع مقدس در خوزستان، غبار روبی مزار شهدا در هفته دفاع مقدس، تولید چهار هزار دقیقه برنامه در هفته دفاع مقدس، اعزام یک هزار نفر از خانواده های شهدا به مشهد مقدس، اعزام یک هزار نفر از کارکنان ادارات خوزستان به مناطق غرب کشور، اعزام دانشجویان خوزستانی به عملیات غرب کشور چند خبر کوتاه از حال و هوای دفاع مقدس در کربلای ایران، استان خوزستان است.

اعلام روز شمار هفته دفاع مقدس در خوزستان

 سردار حبیب سعیدفر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس،گفت: روز پنجشنبه 31 شهریورماه مصادف با نخستین روز هفته دفاع مقدس با نام روز شهدا نامگذاری شده است، در این روز برنامه‌های بسیاری مانند رژه نیروهای مسلح و غبار روبی مزار شهدا پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان روز دوم را با عنوان نماز و جهاد دانست و خاطرنشان کرد: شنبه دوم مهرماه سومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان روز بصیرت دینی و دفاع مقدس نامگذاری شده و بصیرت، قطب‌نمای حرکت صحیح هم به عنوان شعار این روز انتخاب شده است.

وی ادامه داد: روز چهارم هفته دفاع مقدس هم با نام روز سربازی و حماسه دفاع مقدس، روز پنجم با نام روز جهاد و دفاع مقدس، سه‌شنبه پنجم مهرماه ششمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان ولایت فقیه و دفاع مقدس و خانواده و دفاع مقدس نامگذاری آخرین روز هفته دفاع مقدس می باشد.
 
غبار روبی مزار شهدا در هفته دفاع مقدس

 مزار شهدای استان خوزستان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به همت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان عطرافشانی و گل‌باران می شود.

این مراسم به صورت همزمان ساعت چهار بعد از ظهر 31 شهریورماه در گلزار شهدای سراسر استان با حضور مسؤولان استانی و مردم شهید پرور خوستان بر پا خواهد شد.

تولید چهار هزار دقیقه برنامه در هفته دفاع مقدس

روابط عمومی صدا و سیما خوزستان اعلام کرد در حوزه سیما دوازده عنوان برنامه شامل مستند دفاع مقدس، دفاع مقدس به روایت تصویر، مستند آرشیوی، فیلمهای سینمایی، سرود و کلیپ و برنامه های روزانه، مراحب، شبهای کارون، یازده به بعد، بادبادکها، افلاکیان و تیزر و زیرنویس به مدت 1934 دقیقه تهیه و پخش می گردد. همچنین ویژه برنامه دفاع مقدس با عنوان روایت راویان هر شب در ایام هفته به مدت 40 دقیقه بصورت زنده پخش خواهد شد.

در حوزه صدا نیز سیزده عنوان برنامه شامل پلاک عاشقی، مدرسه عشق، نمایش هفته، پیام خوزستان، عصر همدلی، صبح بخیر خوزستان، احلی ساعه ویاکم، ایام الخالده، مساء الخیر، مجله خانواده، مردم و مسؤولین، آوای اوان و بانگ پسین به مدت 1963 دقیقه تهیه و تولید می شود.

همچنین ویژه برنامه یاد یاران نیز به مدت 30 دقیقه پخش خواهد شد. ضمن آنکه ویژه برنامه شکست حصر آبادان از تولیدات صدای مرکز خوزستان نیز بصورت کشوری در کلیه مراکز استانها در روز پنجم مهر همزمان با شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه از شبکه های استانی صدا پخش خواهد شد.

در مجموع پیش بینی می شود در سه حوزه تولید صدا و سیما و خبر بیش از 36 عنوان برنامه به مدت بیش از 4000 دقیقه تولید و به انعکاس و پوشش گسترده تولیدی و خبری برنامه های دفاع مقدس خواهد پرداخت.

اعزام یک هزار نفر از خانواده های معظم شهدا به مشهد مقدس

با تلاش معاونت نیروی انسانی بسیج سپاه خوزستان تعداد یک هزار نفر از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بسیجی بالای 70درصد را در قالب 22 کاروان به منظور زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، از این تعداد 164 نفر پدر شهید، 350 نفر مادر شهید، 223 نفر همسر شهید، 196 نفر فرزند شهید و 58 نفر خواهر و برادر شهید بودند. لازم به ذکر است افراد اعزامی از تمام شهرستان های استان بوده و همگی از طریق ناوگان هوایی به مشهد مقدس اعزام گردیده اند.

در پایان خاطر نشان می سازد بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته این اقدام تأثیر بسیار مثبت و سازنده ای بر این عزیزان گذاشته و سبب دلگرمی و امیدواری آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران و آرمانهای شهدای عظیم الشان گشته است.

اعزام یک هزار نفر از کارکنان ادارات خوزستان به مناطق غرب کشور

سرهنگ بروجردی، مسؤول مرکز اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه ولیعصر(عج)خوزستان گفت: یک هزار نفر از اعضای بسیج ادارات و کارگری استان خوزستان به اردوهای راهیان نور شمال غرب اعزام شدند.

این مقام مسؤول، افزود: در ادامه ی بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور در استان کرمانشاه که بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شده است بیش از یک هزار نفر نفر از اقشار بسیج ادارات و کارگری در قالب اردوهای راهیان نور شمال غرب به این استان اعزام شدند.

مسؤول مرکز اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه ولیعصر(عج)خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: این اردو ها تا تاریخ دوم مهرماه ادامه دارد و انتظار می رود 2500 نفر از قشرهای مختلف بسیجیان به مناطق عملیاتی غرب اعزام شوند.

اعزام کاروان راهیان نور از دانشگاه شهید چمران اهواز

بهروز لطفی نیا، مسؤول بسیج کارکنان این دانشگاه اظهار داشت: این کاروان با حضور حدود 40 نفر از کارکنان بسیجی دانشگاه به همت واحد بسیج کارکنان و با همکاری ریاست دانشگاه به مدت سه روز از 21 تا 23 شهریور به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شده است.

وی هدف از برگزاری این اردو را آشنایی اعضای کاروان راهیان نور غرب کشور با مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در استان‌های کرمانشاه و کردستان، آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با فرهنگ مقاومت، ایمان، اخلاص و ارزش‌های دینی و معنوی رزمندگان، تقویت بصیرت و آگاهی با ارائه اطلاعات مستند صحیح و کامل، تجدید میثاق با شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان ایثارگر این حماسه بزرگ عنوان کرد.

مسؤول بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان داشت: بازدید از مناطق عملیاتی و فرهنگی، بازدید از یادمان شهدای پاوه و شهدای مرصاد، بازدید از اماکن دیدنی کرمانشاه از جمله برنامه‌های این سفرسه روزه بوده است.

اعزام کارکنان اداره ارشاد خوزستان به مناطق عملیاتی غرب کشور 

بهرام نظری، مسؤول بسیج این اداره، با بیان این که این کاروان تحت عنوان کاروان راهیان نور این اداره در قالب یک دستگاه اتوبوس از 21 تا 23 عازم مناطق عملیاتی غرب کشور شدند، گفت: در این بازدید سه روزه، 35 نفر از کارکنان این اداره کل از یادمان های عملیاتی در غرب به خصوص کرمانشاه و کردستان بازدید می کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: حضور در گلزار شهدا جهت زنده نگهداشتن یاد شهدا، دیدار با خانواده شهدا، اسرا و جانبازان، تجلیل از جانبازان جنگ اداره کل، دیدار با نخبگان جنگ و برپایی نمایشگاه عکس خاطرات رزمندگان اسلام از جمله این برنامه هاست./9463/د101/ص
ارسال نظرات