۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۱۸۸
امام جمعه تبریز:

توانمندسازی خانواده‌های نیازمند اولویت کاری کمیته امداد باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که اعطای وام‌های اشتغال‌زایی جزء اقدامات ارزنده کمیته امداد در خودکفایی خانواده‌های نیازمند بوده است. گفت: توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت اولویت کاری کمیته امداد باشد.
جشن خودكفايي خانواده تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جشن خودکفایی چهار هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) آذربایجان شرقی با حضور سرپرست کمیته امداد کشور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد.

ایت الله مجتهدشبستری در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در رفع محرومیت در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: تشکیل کمیته امداد به دستور امام راحل ناشی از بینش عمیق سیاسی ایشان بود که ثابت کرد ایشان لحظه‌ای از فکر محرومان جامعه غافل نبوده و با تشکیل نهادهای خاص به دنبال خدمت به آنان هستند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که کمیته امام خمینی(ره) یکی از نهادهای ارزشمند انقلاب اسلامی بوده و است، گفت: این نهاد بایستی در اشتغال زایی برای بیکاران قشر نیازمند جامعه نیز فعال باشد، اعطای وام‌های اشتغال‌زایی جزو اقدامات ارزنده این نهاد در خودکفایی خانواده‌های نیازمند و آبرومند بوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که تبریز با نام «شهر بدون متکدی» معروف شده است، گفت: این عنوان با تلاش انجمن‌های مردمی و خیریه‌ای حاصل شده که باید قدر فعالیت‌های این نهادهای خودجوش را دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت عزت نفس در مسیر خدمت به محرومان جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید در راه کمک به محرومان رعایت آبروی آنان بشود که خدای نکرده عزت نفس محرومان خدشه‌‌دار نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: خدمت‌رسانی به مردم و مسؤولیت نعمت بزرگی است که در راه کمک به محرومان باید نکات و وظایف خاصی در نظر گرفته شود تا ضمن چرخیدن چرخ زندگی آنان توانمندی آنان نیز تقویت شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: مردم باید از گداپروری پرهیز کرده و کمک‌های خود را از طریق کمیته امداد به دست محرومان واقعی برسانند، در حقیقت توانمندسازی خانواده های بی بضاعت بایستی در اولویت کاری کمیته امداد باشد.

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) آذربایجان شرقی اظهار داشت: این خانواده ها در قالب بنگاه های زود‌بازده و با استفاده از تسهیلات کمیته امداد، صندوق مهر امام رضا‌(ع‌) و صندوق‌های قرض الحسنه به خود کفایی رسیدند.

وی گفت: اقدامات کمیته امداد تنها صرف هزینه نیست بلکه انجام برنامه تحول به سوی توانمندی خانواده های زیر پوشش از اهداف مهم این نهاد است که در این جهت 102 میلیارد ریال در جهت خود‌کفایی خانواده‌های زیر پوشش استان در نظر گرفته شده که 86 میلیارد ریال آن از طریق بانک ها و 16 میلیارد ریال آن از کمیته امداد تامین می شود.

دستی گفت: توانایی ها و ظرفیت های 81 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی شناسایی شده و در جهت توانمندسازی آنان برای خودکفا شدن کمک‌های مناسب انجام می گیرد./935/پ203/س
ارسال نظرات