۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۳۲۳۳
آیت الله شبستری:

دوران دفاع مقدس تجلی ولایت مداری ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مهم ترین تفاوت و امتیاز ویژه نیروهای مسلح ایران اسلامی با ارتش دیگر کشورها در این مساله است که فقیه جامع الشرایط و ولی فقیه در رأس فرماندهی نیروهای نظامی و انتظامی قرار دارد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در میدان آذربایجان تبریز، اظهار داشت: در 32 سال گذشته دشمنان اسلام و انقلاب درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی بوده ‌اند، که هشت سال جنگ تحمیلی تنها با هدف مقابله با الگو شدن آرمان های انقلاب اسلامی ایران بود.

وی دوران دفاع مقدس را تجلی ولایت مداری ملت ایران دانست و افزود: در سایه درایت و رهبری ولایت فقیه با گذشت سه دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی نه تنها خللی در اراده آهنین مردم ایجاد نشده است، بلکه روز به روز بر عظمت بین‌المللی انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر بازخوانی ارزش های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هنوز وقایع و حقایق جنگ تحمیلی و مظلومیت رزمندگان به صورت کامل بیان نشده است، حدیث هشت سال دفاع مقدس به همگان ثابت کرد که جوانان ایرانی چگونه با الهام از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب، ایستادگی کردند.

آیت الله شبستری با بیان این که دوران هشت سال دفاع مقدس در اعتلای جایگاه نظام جمهوری اسلامی از جمله حساس ترین برهه های تاریخ کشورمان محسوب می شود، افزود: نظام نوپای جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی به رغم ضعف تجهیزات با تکیه برایمان و باور رزمندگان خود توانست در مقابل استکبار جهانی و زورگویان زمان مقاومت کند.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در تولید تجهیزات نظامی و دفاعی اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی متخصصان عرصه جهاد و جنگ، امروز ایران اسلامی به یکی از قدرت های مسلم در عرصه های دفاعی در سطح جهان تبدیل شده و قوی تر از گذشته نیروهای مسلح آمادگی دفاع از حریم آب و خاک را دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که وحدت و انسجام نیروهای مسلح نسبت به دوران دفاع مقدس نیز قوی تر است، گفت: مهم ترین تفاوت و امتیاز ویژه نیروهای مسلح ایران اسلامی با ارتش دیگر کشورها در این مساله است که فقیه جامع الشرایط و ولی فقیه در راس فرماندهی نیروهای نظامی و انتظامی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان منطقه را الگو‌برداری از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ملت‌های مسلمان منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی ایران در حال سرنگون ساختن نظام‌های دیکتاتوری و دولت‌های دست‌نشانده استکبار هستند و این همه انقلاب علیه فراعنه در چند ماه اخیر واقعاً یک معجزه الهی است.

همچنین علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به توانمندی و قدرت نیروهای نظامی کشور، گفت: در طول دوران دفاع مقدس لشگر 21 حمزه و لشکر 31 عاشورا در عملیات های مختلف در مناطق جنگی حضور داشته و این خطه با تقدیم ده هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده نقشی ممتاز و افتخارآفرین داشته است.

گفتنی است، این مراسم در میدان آذربایجان تبریز با حضور یگان های لشگر 21 حمزه سیدالشهدای ارتش جمهوری اسلامی، لشکر عاشورای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه دوم شکاری نیروی هوایی ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات