۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۲۶۲
امام جمعه اردبیل:

دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی و عقیدتی جوانان هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر نقش معلمان در تربیت دینی دانش آموزان گفت: دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی و عقیدتی جوانان هستند.
حجت الاسلام عاملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردیبل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در گردهمایی مدیران و مربیان پرورشی ناحیه یک آموزش و پرورش شهرهای اردبیل، نیر و سرعین اظهار داشت: عوامل متعدد و راهکارهای مختلفی در تربیت صحیح دانش آموزان وجود دارد، اما مبانی متعالی اسلام بهترین و مؤثرترین روش های تربیت دینی کودکان و نوجوانان را ارایه کرده است.

وی با بیان اینکه هدایت یک نسل با دستان، افکار و اندیشه های معلمان متعهد و متخصص رقم می خورد، گفت: هدایت یک انسان در حقیقت احیای جامعه است، معلمان باید به عنوان افراد انسان ساز جامعه، قیمت واقعی خود را درک کرده و آن را با ارتقای درجه و حقوق معاوضه نکنند.

امام جمعه اردبیل در ادامه با تاکید بر نقش خطیر معلمان و مدارس در مقابله با ناتوی فرهنگی غرب اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی و عقیدتی جوانان هستند، معلمان تاثیر بسزایی در تربیت دینی دانش آموزان دارند، از این رو بایستی جایگاه حقیقی معلمان در نظام اسلامی احیا شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نقش هدایتگری معلمان بیشتر از والدین دانش آموزان است، گفت: استکبار به دنبال پرورش انسان هایی با یک نوع فکر غلط، آرایش و همسان سازی رفتاری التقاطی مشترک است و در این میان وظیفه و تکلیف مربیان و معلمان برای حفظ دین و فرهنگ اسلامی در میان دانش آموزان و نسل جدید بسیار سخت می شود.

وی خواستار توجه به مبانی قرآنی در نظام آموزشی مدارس شد و گفت: توجه به مبانی قرآنی و عمل به آیات الهی بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و عقیدتی جامعه را برطرف خواهد کرد./935/پ203/ع

ارسال نظرات