۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۳۵۰

مراسم معارفه امام جمعه جدید شوشتر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان شوشتر با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خوزستان برگزار شد.
مراسم معارفه امام جمعه هويزه
به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، مراسم معارفه امام جمعه جدید شوشتر دیروز در شورای اداری شهرستان شوشتر با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان، مسؤولان استانی و محلی برگزار شد.

امام جمعه جدید شوشتر از افراد فعال در علوم حوزوی و دانشگاهی است

در این مراسم، آیت الله موسوی جزایری، رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، محوریت تمام جریان ها را روحانیت دانست و اظهار داشت: در شهرستان شوشتر با وجود حوزه علمیه جزایری که سالیان سال فعالیت های خود را آغاز کرده است موجب شده تا محوریت همه جریان‌ها در سطح این شهرستان روحانیت باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، ابراز داشت: حوزویان شهرستان شوشتر از روحانیان فعال، متدین، متقی و اهل علم و زهد می باشند.

وی با اشاره به شخصیت حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه جدید شوشتر بیان کرد: وی فردی توانا در فعالیت‌های فرهنگی و دانا به علوم حوزوی و دانشگاهی است و توانمندی زیادی در ارتباط با جوانان دارد و از وی خواهش کردیم تا در این شهرستان فعالیت کند.

آیت الله موسوی جزایری، با تقدیر از امام جمعه موقت شوشتر تاکید کرد: حجت‌الاسلام شوشتری نسب از خطبای توانای خوزستان، فعال در امر مساجد و همچنین فعال در عرصه مهدویت است.

نماز جمعه عامل پیوند ملت با رهبری است

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه جدید شوشتر، رسالت اصلی امام جمعه را پیوند دهنده ملت با ولایت دانست و گفت: امام جمعه به دلیل اینکه حکم خود را از ولی فقیه می‌گیرد نماینده ای از وی در محل اقامه نماز جمعه به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این که نماز جمعه جایگاه وحدت و برادری است، تاکید کرد: نماز جمعه جایگاهی برای معنویت، وحدت و ولایت است و همگی باید زیر خیمه ولایت توسعه را برای این شهرستان به ارمغان آورند.

وضعیت ساخت مصلی شهرستان شوشتر

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام محمد محمدزاده، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان، به وضعیت ساخت مصلی شهرشتان شوشتر اشاره و تصریح کرد: به سفارش آیت‌الله موسوی جزایری چندین بار برای ساخت مصلای شوشتر اقدام شده است اما مردم به جهت وجود قبور، در این باره اعتراض کرده و مانع از ساخت مصلای این شهرستان شدند.

وی با اشاره به دیگر مشکلاتی که برای ساخت مصلی در شوشتر وجود داشت، تاکید کرد: اصلی‌ترین مشکل دیگری که برای ساخت مصلی وجود داشت میراث فرهنگی و قوانین دست و پاگیر آن بود.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی نگذاشت در محلی دیگری که برای ساخت مصلی در نظر گرفته بودیم اقدام به ساخت کنیم، تاکید کرد: برای ساخت مصلی در شوشتر تلاش زیادی شد ولی بسیار کمتر از دیگر شهرستان‌ها نتیجه گرفتیم.

شرط حمایت مردم از مسؤولان ولایت‌مداری آنان است

در این مراسم، حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، ولایت مداری مسؤولان را شرط حمایت مردم از آنان برشمرد و افزود: حرکت کردن در راه ولایت از اصلی‌ترین شروطی است که مردم با مسئولان دارند و اگر مسؤولان مسیر خود را از ولایت جدا کنند بی تردید مردم نیز مسیر خود را با آنان جدا خواهند کرد.

شوشتر دار المؤمنین است

در پایان این مراسم، حجت الاسلام عبدالحسین شوشتری‌نسب، امام جمعه موقت شوشتر، اظهار داشت: شرح صدر که در قرآن کریم ذکر شده از اساسی‌ترین خصوصیاتی است که باید هر مسؤولی داشته باشد و در این باره باید تلاش کرد تا مدیران دریا دل باشند تا بتوانند بر مشکلات فائق آیند.

امام جمعه موقت شوشتر با تاکید بر این که شهرستان شوشتر نیازمند توسعه و پیشرفت است، تصریح کرد: شهرستان شوشتر دارالمومنین است و باید این شهر توسعه یابد تا دارالمومنین بماند./9463/د102/ص
ارسال نظرات