۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۳۵۷
آیت الله طبرسی:

فقه جعفری پاسخگوی نیازهای جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فقه جعفری دریایی بی پایان است، گفت: این فقه پاسخگوی نیازهای جوامع بشری در همه زمان ها است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) که در بقعه ملامجدالدین ساری برگزارشد، با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: بیش از چهار شاگرد در محضر این امام همام پرورش یافتند که این نشان دهنده جایگاه رفیه علمی ایشان است.

وی با بیان این که امام صادق و امام باقر(ع) یک انقلاب فرهنگی عظیمی را در جامعه شیعی ایجاد کردند، ادامه داد: امروز همه ما وظیفه داریم سرمایه های گرانقدری که از آن امامان همام به یادگار مانده را حفظ کنیم.

وی با اشاره به این که شیعه امروز از سرمایه بزرگی همچون نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برخوردار است، افزود: دارا‌بودن این چنین گنجینه های بزرگی شیعیان را در مقایسه با دیگر ادیان متمایز کرده است.

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران به نقش امام صادق و امام باقر(ع) در حفظ میراث پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: این دو امام همام غنابخش شیعیان بوده اند و امروز درخشش علوم اسلامی و حوزه‌های علمیه را مدیون تلاش‌های این دو بزرگوار هستیم.

وی، اقتدار امروز حوزه‌های علمیه را به برکت تلاش‌های امام محمد باقر و امام جعفرصادق(ع) دانست و تصریح کرد: امروز همه ما باید این عظمت را مدیون این امامان بزرگ باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فقه جعفری دریایی بی پایان است، گفت: این فقه پاسخگوی نیازهای جوامع بشری در همه زمان ها است.

امام جمعه ساری، هدایت و ارشاد جامعه را مهم‌ترین وظیفه حوزه و روحانیت دانست و ادامه داد: امروز خلاصه کار روحانیت حرکت به سوی کمال و همچنین هدایت دیگران به سوی کمال است.

وی، روحانیت را وارث یک میراث هزار ساله معرفی کرد و با بیان این که تلاش این قشر تأثیرگذار جامعه باید در جهت حراست و پشتیبانی ازاین میراث گرانقدر باشد، گفت: امروز وظیفه روحانیت بسیار سنگین تر از گذشته است و باید دراین مسیر تلاش ها نیز بیشتر شود.

آیت الله طبرسی، اقتدار و عظمت امروز شیعه را به برکت تلاش های امام جعفر صادق(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امروز شیعه در پرتو عنایت های این امام همام در دنیا از یک جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با تقدیر از حضور گسترده مردم در مراسم سالروز شهادت رییس مذهب جعفری، این حضور را نشان دهنده وجود حب اهل بیت(ع) در دل های مردم دانست و گفت: مردم کشورمان یک علاقه ذاتی به ائمه معصومین(ع) دارند واین علاقه هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی کمرنگ نخواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات