۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۳۶۴

یادواره شهدای روحانی نکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در سالروز شهادت رییس مذهب شیعه یادواره شهدای روحانی شهرستان نکا برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از نکا، حجت الاسلام محمد صادق چالویی امروز در یادواره شهدای روحانی نکا و  سومین سالگرد حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا صادقی گلوردی، مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) که در این حوزه برگزار شد، گفت: شهدا برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و امنیت و پیشرفت های امروز ما حاصل ایثار و ایستادگی این عزیزان است.

وی اظهار داشت: روحانیان علاوه بر جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل به همراه دیگر رزمندگان و شهدا در عرصه تربیت شهیدان و ترویج دین اسلام دخیل بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: روحانیان مشعلداران تاریخ انقلاب اسلامی از قبل پیروزی تا کنون هستند و خوشبختانه در همه لحظه ها هوشمندانه وارد شدند.

حجت الاسلام چالویی خاطرنشان کرد: طلب علم را از واجبات است که باید در همه شرایط مورد توجه قرار گرفته و به خصوص روحانیت ما از علم آموزی غافل نشوند و در این راستا تلاش کنند.

وی، نقش روحانیان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را برجسته عنوان کرد و یادآور شد: تعداد شهدای روحانی در قیاس با اقشار دیگر جامعه قابل توجه می باشد که باید تجلیل مناسب صورت گیرد.

حجت الاسلام چالویی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و جهاد، جمع آوری الگوهای علم و جهاد برای طلاب جوان، تبیین نقش تاثیرگذاری روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس، مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن، تجلیل و تکریم شهدا و رزمندگان و ایثارگران روحانی، الگوسازی برای مدیریت دینی و انقلابی از اهداف برگزاری یادواره های شهدا است.

وی در پایان گفت: برای خنثی کردن توطئه های گوناگون دشمنان باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم./950/پ202/س
ارسال نظرات