۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۳۷۱
استاد حوزه علمیه:

دنیای اسلام مدیون مکتب امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که امام صادق(ع) به تنهایی با همه مکاتب انحرافی زمان خود به مبارزه پرداخت، گفت: امروز دنیای اسلام هرچه دارد از مکتب امام صادق(ع) است.
حجت الاسلام خراساني، استاد حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی محمدی خراسانی، استاد حوزه علمیه در سوگواره صادق آل محمد که روز گذشته در آستانه مبارکه شهدای دره شیخان استان خراسان جنوبی برگزار شد، تسلیت سالروز شهادت رییس مذهب شیعه، گفت: امام صادق(ع) به تنهایی با همه مکاتب انحرافی زمان خود به مبارزه پرداخت و  امروز دنیای اسلام هرچه دارد از مکتب امام صادق(ع) است.

وی با اشاره به توطئه های دشمن علیه مکتب شیعه گفت: متاسفانه عده ای از بی خبری افراد سوء استفاده می کنند و در بیان مباحث افراط را به کار می گیرند و ائمه را به مقام خدایی می رسانند که این کفر محض است.

حجت الاسلام خراسانی با بیان این که امام صادق با تفکرات و تحرکات غلو آمیز درباره ائمه اطهار(ع) مبارزه می  کرد، گفت: ائمه اطهار(ع) نیز به عنوان بندگان خدا در برابر خالق بی همتا سراسر تسلیم هستند.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که مداحان و شعرای مذهبی باید دقت کنند که نوحه سرایی و مداحی های خود دچار غلو و افراط نشوند، ادامه داد: این باید شعار ما باشد که شیعه امیر مؤمنان را وصل و مقرب به درگاه باری تعالی می داند.

وی با اشاره به این که امروزه شاهد ترویج برخی خرافه و بدعت در عرصه مهدویت و انتظار هستیم، گفت: متأسفانه دشمنان اسلام همه توان خود را به کار گرفته اند که تفکر اصیل مهدویت را خدشه دار کنند.

حجت الاسلام خراسانی با تأکید براین که امروز شیعه وظیفه فراهم کردن زمینه ظهور را بر عهد دارد، افزود: اما برخی افراد با سخنان انحرافی در بحث امام زمان(عج) و مهدویت از احساسات پاک شیعه سوء استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که سرچشمه فرقه های ضاله ای نظیر وهابیت و دیگر جریان های انحرافی  ریشه در استعمار و خارج از جهان اسلام دارد، گفت: این گروه های انحرافی با تبلیغات سوء و تفکرات انحرافی می خواهند جامعه اسلامی را از اهل بیت(ع) و توحید دور کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات