۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۳۹۲
خطیب جمعه قطیف عربستان:

دولت حق ندارد شیعیان را از پایبندی به مذهب خود محروم کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان تاکید کرد که دولت حق ندارد شیعیان را از پایبندی به مذهب تشیع محروم سازد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان، در مسجد امام رضا (ع) این شهر بر لزوم پذیرش تعدد مذهبی تاکید کرد و گفت: همگان باید حق شیعیان در تمسک به مذهب تشیع را بپذیرند، شیعیان حق دارند عبادت های خود را همانند پیروان سایر مذاهب اسلامی انجام دهند و احکام مذهبی را بر اساس مذهب تشیع اجرا کنند.

وی عدم پذیرش رسمی مذهب تشیع در عربستان را محکوم کرد و افزود: بسیار عجیب است که مذاهب شاگردان امام صادق (ع) نظیر ابی حنیفه و مالک مورد پذیرش قرار گرفته می شود، ولی مذهب امام صادق (ع) که استاد این افراد به شمار می آید پذیرفته نمی شود.

حجت الاسلام صفار پذیرش آزادی های دینی را از آموزه های قرآنی توصیف کرد و اظهار داشت: پذیرش آزادی های دینی از ارزش های دینی است که در قرآن بر آن تاکید شده و مورد تایید قوانین بین الملل و معاهده های حقوق بشر قرار گرفته و هیچ دولتی حق ندارد حق شهروندان در پایبندی به مذهب مورد نظر خود را انکار کند.

خطیب جمعه قطیف از مبارزه با مذهب تشیع در عربستان انتقاد کرد و ادامه داد: بسیاری از کشورهای اسلامی جهان، تنوع مذهبی را پذیرفته اند، ولی این امر در عربستان اجرایی نشده و حتی از ساخت مساجد شیعه و یا پایبندی شیعیان به احکام مذهبی در مسائل خانوادگی نیز جلوگیری بعمل می آید.

وی تصریح کرد: تجاوزهایی که به آزادی های دینی در عربستان انجام می گیرد سبب محکومیت از جانب سازمان های حقوقی جهان می شود و زمینه های دخالت غربی ها در امور داخلی کشور با هدف برآورده شدن اهداف سیاسی آنان را فراهم می کند.

شیخ حسن صفار در بخش دیگری از سخنان خود از رد صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخابات شهرداری ها ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: برخی از کاندیداهای انتخابات شهرداری ها تنها به دلیل اینکه آرای متفاوتی با مسوولان دارند از حضور در انتخابات محروم شدند و صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفت.

خطیب جمعه قطیف تاکید کرد: ارزش انتخابات در تنوع آرا و اندیشه هاست و اگر این تنوع وجود نداشته باشد مردم رغبتی به حضور در انتخابات نخواهند داشت./980/ب902/گ
ارسال نظرات