۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۳۹۶

سال تحصیلی حوزه علمیه طالبیه تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز امروز با حضور آیت الله مجتهدشبستری آغاز شد.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مرکز علوم اسلامی اظهار داشت: بیداری اسلامی از برکات فعالیت و مجاهدت مخلصانه روحانیت و حوزه های علمیه شیعی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر معتقدیم، منشاء موج بیداری اسلامی را باید در انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه جستجو کرد، روحانیت باید هدایت این جریان را نیز بر عهده داشته باشد، چراکه انحراف در این مسیر به زیان جهان اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام سیدی ثانی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیداری اسلامی در تهران تصریح کرد: تنها را موفقیت و تشخیص مسیر درست در انقلاب های منطقه ای، ولایت مداری و توجه به توصیه های مهم مقام معظم رهبری است، روحانیت نقش خطیری در انتقال پیام معظم له به اقشار مختلف بر عهده دارد.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه از سال گذشته پیگیری می شود، اظهار داشت: با اجرای این طرح بزرگ، تحقق جایگاه تاریخی حوزه علمیه تبریز دور انتظار نخواهد بود.

حجت الاسلام سیدی ثانی با تاکید بر اینکه احیای نقش محوری حوزه علمیه تبریز در مطقه نیازمند همت همگانی است، گفت: اقدامات خوب و گسترده ای در تحول حوزه های علمیه صورت گرفته که امیدواریم تا سال 1393 بیش از 2500 طلبه درس خارج از داخل و خارج از کشور در تبریز مشغول به تحصیل باشند.

وی با بیان اینکه درس خارج آیت الله شبستری هر هفته به مدت سه روز در مدرس امام خمینی(ره) حوزه علمیه طالبیه برگزار خواهد شد، گفت: موضوع درس خارج فقه امام جمعه تبریز، فقه سیاسی و مبانی اصل ولایت فقیه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه طالبیه در پایان خواستار مجاهدت علمی و تهذیب نفس از سوی طلاب علوم دینی شد و خاطر نشان کرد: علم بدون عمل نه تنها تاثیری برای فرد و جامعه نخواهد داشت، بلکه ممکن است عده ای کوته فکر را نسبت به دین و روحانیت بدبین کند./935/پ202/ص

ارسال نظرات