۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۴۰۵
6 تا 12 مهرماه؛

نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور انتشارات حوزوی و دینی برگزار خواهد شد.
نمايشگاه کتاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد و اظهار داشت: همزمان با این رویداد بزرگ فرهنگی شمال غرب کشور، نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار ناشر از سراسر کشور و یکصد نمایندگی از کشورهای انگلیس، ترکیه، آذربایجان، هندوستان و کشور های همجوار عربی در نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: سعی شده نمایشگاه کتاب امسال به معنای حقیقی خود در سطح بین المللی برگزار شود، چنان که حضور ناشران خارجی افزایش یافته و حجم کتاب های ارایه شده نسبت به سال های گذشته ارتقای چشمگیری دارد.

داننده با اعلام اینکه کتب ارایه شده در نمایشگاه با تخفیف چهل درصدی به فروش خواهد رسید، تصریح کرد: امسال شش میلیارد ریال کتاب رایگان نیز در اختیار گروه های هدف قرار می گیرد که این رقم نسبت به سال گذشته 400 میلیون ریال افزایش دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته حدود 47 میلیون تومان از کتب نویسندگان خریداری و در اختیار کتابخانه‌ها و گروه‌های هدف قرار گرفته است که امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز پس از تهران مهم ترین و بزرگ ترین نمایشگاه کتاب ایران است، افزود: زمان مناسب برگزاری این نمایشگاه که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوه های علمیه است، بستر مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای قشر جوان جامعه فراهم کرده است.

داننده برنامه های جنبی این نمایشگاه را پرمحتواتر از سال های گذشته عنوان کرد و گفت: با توجه به استقبال کم نظیر مردم فرهنگ دوست آذربایجان امسال نیز همچون سال‌های گذشته نمایشگاه مطبوعات در کنار نمایشگاه کتاب برپا می ‌شود.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بین المللی تبریز و نمایشگاه مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری های آذربایجان شرقی از ششم تا دوازدهم مهر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در روزهای یاد شده، از ساعت 10 تا 20 آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود./935/پ203/س
ارسال نظرات