۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۳۴۰۷
عضو خبرگان رهبری:

علم آموزی در مکتب اسلام از سلطه بیگانگان جلوگیری کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید مبانی دینی بر دانش افزایی گفت: تاکید مبانی دینی اسلام بر علم آموزی به سبب مسلط نشدن نظام مستکبر و کفر بر امت اسلامی است، در صدر اسلام، مسلمانان پرچمدار علم و دانش در دنیا بودند، باید کشور ما در عصر حاضر نیز در عرصه های علمی ، فرهنگی و فناوری دنیا پیشتاز باشد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانش آموزان آذربایجان شرقی در جمع دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرای تبریز اظهار داشت: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام در خصوص علم آموزی و کسب معرفت سفارش و تاکید نشده است.

وی ادامه داد: تاکید مبانی دینی اسلام بر علم آموزی به علت عدم تسلط نظام مستکبر و کفر بر امت اسلامی است، در صدر اسلام، مسلمانان پرچمدار علم و دانش در دنیا بودند، باید کشور ما در عصر حاضر نیز در عرصه های علمی ، فرهنگی و فناوری دنیا پیشتاز باشد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری ازی سخنان خود خواستار توجه دانش آموزان به ارمان های شهدای دفاع مقدس شد و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید همچون رزمندگان استقامت در راه خدا را لازمه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ بدانند، چراکه استکبار جهانی با تمسک به ابزارهای فرهنگی و رسانه ای درصدد عقب ماندگی مسلمانان هستند.

عضو خبرگان رهبری مجاهدت در سنگرهای علم و دانش را وظیفه امروز نسل جوان برای ادامه راه شهدا دانست و گفت: دختران دانش‌آموز باید با حفظ حجاب خود و مجاهدت در درس‌ها ارزش‌های دینی را پاسداری کرده و این امر را در ردیف عبادات خود محترم بشمارند.

وی دوری از تبلیغات جذاب و سوء رسانه‌های بیگانه را برای داشتن روحی آرام و فکری متعالی ضروری دانست و گفت: تاکید خداوند در نخستین روز ابلاغ رسالت بر خاتم پیامبران در خصوص علم و دانش بود چرا که رمز سعادت جامعه اسلامی داشتن ابزار ارزشمند علم و دانش است.

امام جمعه تبریز در ادامه ولایتمداری را لازمه سعادت دنیا و آخرت دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود برای رسیدن کشور به اوج قدرت در عرصه‌های بین‌المللی بر تحول علمی و مهندسی فرهنگی به عنوان موتور محرکه فرهنگ اسلامی تاکید دارند./935/پ202/س
ارسال نظرات