۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۴۴۰
آیت الله حسینی بوشهری:

جهان تشنه معارف مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای جامعه و دنیای پیرامون ما باید یک فضای مهدوی و پاکیزه باشد.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه یک شنبه، سوم مهر در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: فعالیت های مرکز تخصصی مهدویت کاری مهم در حوزه علمیه است که فعالیت های این مرکز معجزه گونه است.

وی با بیان این که در سال های متمادی فقه و اصول تنها درس اصلی حوزه علمیه بوده است و دیگر دروس و مباحث علمی جنبه فرعی داشت، اظهار داشت: خوشبختانه دروس تفسیر و کلام امروز در حوزه جای خود را پیدا کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که مساله مهدویت در کشور به خاطر نفوذ افرادی رو به فراموشی می رفت، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه عالمانه و با بصیریت در این عرصه حضور پیدا کرد و دید منفی به این مباحث از بین رفت.

وی با توصیه به این که این مرکز باید در پنج موضوع سرمایه گذاری و فعالیت جدی کند، بیان داشت: در کشور ایران و با توجه به موج بیداری منطقه در همه کشورهای اسلامی، بعد اعتقادی مهدی باوری در جهان و کشورهای اسلامی منتشر شود که دنیا تشنه این معارف است.

آیت الله حسینی بوشهری ایجاد امید در جامعه در بعد روانشناسی را ضروری دانست و افزود: با گرایش به مهدویت امیدهای جهانی را هدایت کنید.

وی فعالیت در بعد سیاسی را دیگر فعالیت ضروری مرکز تخصصی مهدویت معرفی کرد و گفت: دوران حکومت های دنیا را نقد و ویژگی های حکومت جهانی امام زمان (عج) را معرفی کنید.

امام جمعه شهر قم با بیان این که اگر موسس شیعه را امام صادق (ع) بدانیم در حالی که موسس واقعی این مکتب رسول الله است، به شیعه ظلم کرده ایم، ابراز داشت: ریشه مهدویت نیز به زمان رسول اکرم(ص) برمی گردد که با رجوع به جریان غدیر می توان به راحتی این مساله را درک کرد.

وی بعد عرفانی مساله مهدویت را بعد دیگر برشمرد و افزود: کاری بکنید که فریاد همه مردم امام زمان(عج) بشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اجرای ابعاد فوق نیاز به زمینه سازی دارد، اظهار داشت: فضای جامعه باید تغییر کند و علاوه بر کارهای نظریه پردازی فعالیت های میدانی و تربیت اشخاص نیز از ابعاد لازم است.

وی در پایان به دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویت توصیه کرد: قدر این مجموعه را بدانید که قطعا خداوند متعال شما را یاری خواهند کرد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، سردار توکلی رییس ناجای قم، دانش پژوهان و استادان این مرکز شامگاه یک شنبه، سوم مهر برگزار شد./921/پ202/ج
ارسال نظرات