۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۴۶۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری یادواره 212 شهید شهرستان جلفا و گشایش نمایشگاه انتزاع مقدس در دانشگاه هنر اسلامی تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره 212 شهید شهرستان جلفا با عنوان شبی با قافله ی شهدای ارس ششم مهر امسال با حضور مردم شهید پرور شهرستان، سخنرانان و مداحان نامی کشور در جوار مزار پنج شهید گمنام مسجد جلفا برگزار می شود.

این مراسم با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس و سپاه ناحیه جلفا و ستاد یادواره شهدای شهرستان جلفا با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این منطقه با حضور مردم شهیدپرور منطقه در مسجد امام زمان(عج)جلفا و در جوار مزار شهدای گمنام برگزار می شود.

این مراسم فردا بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی سردار نوعی اقدم و و با حضور خانواده های معظم 212 شهید این شهرستان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه عکس جلوه های مقاومت در مراغه گشایش یافت

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: نمایشگاه عکس جلوه های مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در مراغه گشایش یافت.

احمد دادرس فیاض گفت: این نمایشگاه در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره دلیرمردان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است.

وی تبیین حماسه های دفاع مقدس و آشنایی بیش از پیش نسل جوان با حال و هوای این دوران را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد.

وی افزود: در این نمایشگاه 31 قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید از هشت عکاس برجسته کشور تا هفتم مهرماه سالجاری در محل نگارخانه افرازه مراغه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است

گفتنی است، نمایشگاه یاد شده توسط انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برپا شده است.

مسابقه شعر و مقاله دفاع مقدس در عجبشیر برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر گفت: مسابقه شعر ، مقاله و خاطره نویسی با موضوع دفاع مقدس در این شهرستان برگزای می شود.

فرهاد جبارپور هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، الگوسازی از حماسه آفرینی رزمندگان و تبیین معارف دینی و ارزش های دفاع مقدس در جامعه عنوان کرد.

وی افزود: این مسابقه در سه بخش شعر ، مقاله و خاطره نویسی برگزار می شود و در هر بخش دو اثر به عنوان آثار برتر معرفی می شوند.

جبارپور گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را تا بیست و پنجم مهرماه جاری به دبیرخانه این مسابقه واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجبشیر ارسال نمایند.

نمایشگاه انتزاع مقدس در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد

این نمایشگاه به همت بسیج دانشجویی و با حضور مسئولین دانشگاه و بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان علاقمند روز یکشنبه سوم مهر افتتاح شد.

در این مراسم دکتر محمد علی کی نژاد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید از مقام شهدا و صبر و پایداری خانواده ایثارگران تجلیل کرد.

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز درخشش جمهوری اسلامی ایران و تاثیر عمیق آن در بیداری عالم اسلام را از برکات مجاهدت فداکارانه شهیدان انقلاب اسلامی دانست و افزود : خداوند را شاکریم که یکی دیگر از خواسته ها و پیش بینی های امام امت که همان صدور انقلاب اسلامی و جان تازه در غیرت امت اسلامی بود به ثمر رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن توصیه به دانشجویان جهت شناخت حضرت امام خمینی(ره) از آنان خواست به ارشادات و رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش دل بسپارند.

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از شورای آموزشی دانشگاه خواست تا اساتید گروه های آموزشی در پایاننامه های دانشجویی و تکالیف کلاسی یا آخر ترم شامل کارهای عملی مانند طراحی، عکاسی، هنرهای تجسمی و ... از موضوعات نشات گرفته از نسیم بصیرت و آگاهی و برکات موج بیداری اسلامی استفاده کنند.

یادآور می شود، این نمایشگاه از سوم تا دهم مهر ماه از ساعت 11 صبح الی 5 بعداز ظهر در پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز سالن شماره2 ساختمان نگارخانه واقع در میدان حکیم نظامی پذیرای بازدید کنندگان و علاقمندان می باشد.

همچنین افزون بر عکس ها، ماکت ها و فضا سازی مرتبط با دفاع مقدس 23 اثر از آثار دانشجوی هنرمند خانم محبوبه حسنی پناه مزین این نمایشگاه است./935/د102/س

ارسال نظرات