۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۴۹۳
با حضور آیت الله خاتمی؛

سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی جدید مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن کریم حوزه علمیه قم، با حضور عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.
حجت‌الاسلام محمد فاکر ميبدي، مدير مرکز تخصصي تفسير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن کریم حوزه علمیه قم، عصر دوشنبه با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و با حضور اساتید و قرآن پژوهان این مرکز در سالن اجتماعات مرکز تخصصی تفسیر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محمد فاکر میبدی رییس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن این مرکز در آیین افتتاحیه، گزارشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مرکز ارائه کرد.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم با بیان اینکه 21 سال از تاسیس این مرکز می گذرد گفت: تاکنون در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قران، 31 دوره برگزار شده است و بیش از 1600 نفر نیز از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به گزینش طلاب در دوره جدید مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم برای سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی گفت: در این مدت 1400 نفر از نخبگان و زبدگان حوزه گزینش شده اند و امیدواریم اینها در آینده از قرآن پژوهانی باشند که عنوان خادم القران بر آنها صدق کند.

در حاشیه این مراسم حجت الاسلام محمدحسین صادقی معاون آموزش و پژوهش مرکز تخصصی تفسیر و علوم حوزه علمیه قم، فعالیت های این مرکز را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید در دو نوبت پذیرش داریم، گفت: یک نوبت پذیرش انجام شده و در حال حاضر طلاب در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و در یک نوبت دیگر که در بهمن ماه سال جاری صورت می گیرد در دو مقطع دکترا و کارشناسی طلاب گزینش و مشغول تحصیل خواهند شد.

حجت الاسلام صادقی افزود: برای مقطع کارشناسی در حد یک کلاس درس و برای مقطع دکترا نیز 10 نفر مشغول تحصیل خواهند شد که آزمون این دوره ها نیز برگزار شده و این دوستان از ترم دوم در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن مشغول تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم از فارغ التحصیل شدن یکهزار و 600 نفر از این مرکز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد و گفت: تاکنون از سوی این مرکز 9 دوره در مقطع دکترا برگزار شده است.

وی بیان داشت: اساتیدی که در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم مشغول تدریس هستند، نوعا از اساتید مشهور حوزه در دو رشته تفسیر و علوم قرآنی هستند.

حجت الاسلام صادقی همچنین با اشاره به دیگر فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مرکز قرآنی گفت: در کنار دروس تخصصی مرکز که با محوریت تفسیر ترتیبی، موضوعی و علوم قرآنی برگزار می شود، طلاب و دانش پژوهان دروس مهارتی از جمله روش تحقیق و تدریس را نیز می گذارنند.

گفتنی است، در این مراسم آیت الله خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اهمیت مباحث قرآنی تاکید کرد که بایستی در حوزه همان گونه که در مقاطع مختلف فقه و اصول تدریس می شود، دروس تفسیری نیز مورد توجه قرار گیرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات