۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۵۱۷
آیت الله نوری همدانی:

بیداری امت اسلام، دیکتاتورها را یکی پس از دیگری به زیر می کشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به موج بیداری اسلامی، این تحولات را ناشی از انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و تاکید کرد: بیداری ملت های مسلمان، دیکتاتورهای وابسته را یکی پس از دیگری به زیر می کشد.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر سه شنبه در دیدار شماری از نیروهای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به انواع مسؤولیت در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: آنچه به نیروهای مسلح و نظامی ما امتیاز داده، ایمان و اعتقاد آنان است، از این رو آنها از سایر نیروهای جهانی ممتاز و برجسته هستند.

وی با قدردانی از دستاوردهای نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، تلاش دانشمندان جوان کشور در این راستا را ستود و گفت: اگر اقتدار شما نبود آمریکا قبل از حمله به دیگر کشورها به سراغ ما می آمد. آنها از ما کینه به دل دارند و می دانند که این انقلاب اسلامی بود که مردم سایر کشورها را بیدار کرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: خوشبختانه نیروهای نظامی و مسلح ما در بهترین شرایط ممکن به سر می برند و همین مساله در کنار روحیه ایمانی و باور دینی باعث هراس استکبار جهانی شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بخش دیگری از سخنان خود را به تحلیل موج بیداری اسلامی اختصاص داد و با متاثر خواندن این موج از انقلاب اسلامی ایران، تاکید کرد: خوشبختانه امروز ملت های مسلمان دنیا بیدار شده اند و در مقابل دیکتاتورهای وابسته و مزدور ایستادگی کرده و یکی پس از دیگری آنها را به زیر می کشند.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به وضعیت مردم مظلوم بحرین، توجه به آنان را ضروری دانست و روایاتی را در خصوص ضرورت اهتمام به امور و مشکلات مسلمانان یادآور شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به شرایط جهاد در دین مبین اسلام، تصریح کرد: جهاد در اسلام باید زیر نظر امام معصوم و یا نائب ایشان باشد و خوشبختانه ما امروز در شرایطی هستیم که رهبری عادل، آگاه و شجاع و زمان شناس همچون حضرت آیت الله خامنه ای در راس جامعه اسلامی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تنها جهاد در برابر دشمنان کارایی دارد، ابراز داشت: ما باید همواره در مقابل دشمنان و استکبار جهانی شجاعت، روحیه جهادی و استکبار ستیزی خود را حفظ کنیم.

حضرت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به روایات و آیاتی از قرآن کریم به بیان اهمیت ایمان پرداخت و توصیه هایی به حاضران در جلسه ارائه کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات