۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۵۲۵

حمله دبیر شورای امنیت ملی آذربایجان به شبکه سحر

خبرگزای رسا ـ دبیر شورای امنیت ملی آذربایجان با حمله به شبکه جهانی سحر، اتهاماتی به این شبکه وارد کرد.
حمله دبیر شورای امنیت ملی آذربایجان به شبکه سحر
به گزارش خبرگزاری رسا شبکه جهانی سحر در خبری اعلام کرد: بر اساس گزاش شبکه آ.ان.اس. جمهوری آذربایجان، در نشست بین المللی مسئولان امنیتی شماری از کشورها که در شهر یکاترینبورگ روسیه برگزار شده بود، رامیز مهدی اف دبیرشورای امنیت ملی و رییس نهاد ریاست جمهوری آذربایجان ، شبکه جهانی سحر را شبکه "بدنام" نامیده و به طرح اتهام علیه آن پرداخته است.

بنا به این خبر مهدی اف مدعی شده است: طی سالهای اخیر نقض فضای پخش جمهوری آذربایجان توسط جمهوری اسلامی ایران ادامه یافته است. شبکه بین المللی بدنام سحر 1 اساسا مخاطبان در جمهوری آذربایجان را هدف گذاری کرده است و این شبکه بطور مداوم عامدانه اطلاعات دروغ و جعلی در مورد کشورمان پخش می کند.

وی همچنین گفته است است: این وضعیت نقض صریح ماده 23 نظامنامه امواج رادیویی اتحادیه بین المللی ارتباطات است که مقرر کرده قدرت فرستنده های امواج باید از میزان لازم برای پخش با کیفیت خوب در داخل مرزهای ملی بیشتر نباشد. جمهوری آذربایجان اقدامات فنی لازم را برای تامین امنیت اطلاعاتی خود بکار می بندد. مقامات رسمی ایران نیز در دیدارهای دوجانبه و در سطوح ارگانهای مربوطه به وجود این مساله اعتراف می کنند، اما اوضاع تغییر نمی کند.

این مقام دولت جمهوری آذربایجان ، بدون اینکه به تبلیغات آزادانه و گسترده موهن و افتراآمیز ضد ایرانی در رسانه های جمهوری آذربایجان اشاره ای بکند ، درتلاش برای بین المللی کردن برخورد غیرقانونی باکو با شبکه جهانی سحر افزوده است : دیگر کشورها نیز با چنین مشکلاتی مواجه می شوند. در همین ارتباط برای حل مسائل مشابه در نقض فضای پخش کشورها باید یک مکانیسم واقعی یافته شود. 

رامیز مهدی اف همچنین افزوده است: امنیت اطلاعاتی آذربایجان با تهدید مواجه است. طی یک سال اخیر، حمله هکرها به سیستمهای کامپیوتری ارگانها و موسسات دولتی جمهوری آذربایجان افزایش یافته است و باید ایجاد تشویش اذهان در نیتجه تهدیدهای اطلاعاتی ، تحریف اطلاعات در مورد تمامیت ارضی دولت و تحریک فعالیتهای رادیکال دینی و تجزیه طلبی و تروریسم را نیز خاطرنشان کنیم. متاسفانه آذربایجان در موارد زیادی با مصادیق تحریکات اطلاعاتی آشکار مواجه می شود.

رامیز مهدی اف افزوده است: در خیلی مواقع این قبیل حرکات از طرف ساختارهای کشور همسایه یعنی ارمنستان انجام می شود.

پخش پارازیت و امواج مزاحم بر روی فرکانسهای شبکه جهانی سحر در مناطق جنوبی جمهوری آذربایجان ، فیلتر کردن سایت اینترنتی شبکه جهانی سحر ، مسدود کردن ارتباط تلفنی از داخل جمهوری آذربایجان با شماره تلفنهای اعلام شده از شبکه جهانی سحر ، دستگیری و محاکمه کردن تعدادی از مصاحبه کنندگان با شبکه جهانی سحر ، دستگیری گروه های تلویزیونی اعزام شده به باکو از طرف شبکه جهانی سحر و مکاتبات پی درپی از طرف دولت جمهوری آذربایجان و اتهام زدنهای گسترده علیه شبکه جهانی سحر ، اعمال فشار و هشدارهای غیرقانونی به تعدادی از رابطهای خبری و نیروهایی که بطور افتخاری در مناطق مختلف جمهوری آذربایجان برای انتشار اطلاعات با شبکه جهانی سحر همکاری می کنند، از جمله اقدامات سماجت آمیز باکو برای مقابله با کارآیی این شبکه بوده است. 902/ب/گ
ارسال نظرات