۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۵۳۸
مدیر استانی حوزه علمیه گیلان:

دشمنان نظام اسلامی به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه گیلان، با بیان این که اگر ارزش‌های اسلامی و اسلام در دنیا نقش آفرین است به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند.
دشمنان نظام اسلامی به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام عبدالله رحمان زاد، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه گیلان، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان با اشاره به رسالت سنگین حوزه و روحانیت در طول تاریخ گفت: حوزه و روحانیت همواره مدافع حقیقی ارزش های ناب دینی در جامعه بودند و این وظیفه سنگین با گذشت سالیان زیاد همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه علمیه از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه مصومین(ع) نیابت دارد.

مدیر حوزه علمیه گیلان، حوزه‌ و روحانیت را رکن سوم خاتمیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه و روحانیت شیعه میراث دار پیامبرگرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) هستند.

وی با بیان این که اگر ارزش‌های اسلامی و اسلام در دنیا نقش آفرین است به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند.

حجت الاسلام رحمان زاده با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی مدارس علمیه ساماندهی شده و از یک نظم و انضباط مشخصی بهره مند شدند.

مدیرحوزه های علمیه گیلان در ادامه سخنان خود، پاسداری از حریم دین را مهم ترین وظیفه طلاب حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: بر همین اساس وظیفه طلاب، خوب درس خواندن و افزودن علم و علم آموزی است.

وی با تأکید براین که طلاب حوزه های علمیه باید فرصت موجود را مغتنم شمرده و در جهت علم و دانش بیشتر گام بردارند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط برای پرورش طلابی با استعداد در حوزه علمیه فراهم شده است.

حجت الاسلام رحمان زاده، سال گذشته را سال تحول اداری حوزه های علمیه گیلان توصیف کرد و گفت: برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی، حمایت از رشته های پژوهشی، حمایت از نشریه مدارس، اجرای اردوی فرهنگی، توجیهی، پرداختن تسهیلات مربوط به ازدواج، اعطای هزینه های جاری و عمرانی به مدارس سطح استان از برنامه های انجام دشه در استان بوده است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد سایت و کارتابل، خرید ده ها دستگاه کامپیوتر، برگزاری طرح دانش افزایی و تشکیل کتابخانه تخصصی آیت الله قربانی از دیگر برنامه های انجام شده در سال تحصیلی گذشته است./950/پ202/س

ارسال نظرات