۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۵۵۱

جشنواره گلدسته های سپید در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ هفتمین جشنواره شعر و قطعات ادبی با عنوان گلدسته های سپید در رشته های شعر، نثر ادبی و داستان نویسی در تبریز برگزار خواهد شد.
جشنواره گلدسته هاي سپيد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، هفتمین جشنواره شعر و قطعات ادبی گلدسته های سپید ویژه اعضای کانون های مساجد در تبریز برگزار خواه شد.

شاعران و علاقه مندان می توانند آثار و اشعار خود را در دو بخش شعر نو و کلاسیک تا 20مهر ماه به دبیر خانه این جشنواره واقع در دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

بنا بر این گزارش، هدف از اجرای این جشنواره شناسایی و ارتقای اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به شعر و ادبیات فارسی، ایجاد زمینه برای حضور پرنشاط اعضای کانون ها در عرصه های مختلف ادبی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی محلی و منطقه ای فعال در عرصه ادبی و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی، ولایی و انقلابی است.

موضوع این جشنواره در زمینه های آزاد، دینی، آئینی و انقلابی با تاکید بر اهل بیت عصمت و طهارت، فضایل اخلاقی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز اماکن و مناسک دینی به ویژه مسجد و نماز و موضوع غدیر و امام علی (ع) از بخش ویژه این جشنواره است که آثار رسیده در این بخش به صورت جداگانه مورد بررسی و داوری قرار می گیرد.

حداکثر سن شرکت کنندگان در این جشنواره 35 سال تمام بوده و هر شرکت کننده خانم و آقا می تواند حداکثر 2 اثر را در قالب یک لوح فشرده با فونت 14 خط نازنین به دبیرخانه ارسال کنند، همچنین آثار ارسالی داستان نباید کمتر از 30 صفحه تک رو باشد و مقاله و خاطره در این بخش پذیرفته نمی شود.

گفتنی است، این جشنواره مرحله داوری استانی ندارد و تمام آثار ارسالی منطبق به مرحله کشوری که آبان در استان ایلام برگزار می شود فرستاده و از هر بخش 12 نفر انتخاب و به مرحله کشوری دعوت می شوند./935/د103/س
ارسال نظرات