۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۵۷۴

اشتغال به تحصیل 1000 طلبه در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در سال تحصیلی جدید نزدیک به یک هزار طلبه در مدارس حوزه های علمیه شهرستان های مختلف استان مشغول به تحصیل شدند.
حوزه علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به یک هزار طلبه در سطوح مختلف حوزوی در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسؤول با اشاره به تعدا طلاب ورودی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امسال بیش از پانصد نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه شرکت کردند که از این تعداد دویست نفر موفق به گذراندن دوره های ورودی برای حضور و ادامه تحصیل در مدارس علمیه استان شدند.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 150 استاد علوم دینی و حوزوی تدریس دورس مختلف را در مدارس علمیه برعهده دارند.

حجت الاسلام قهرمانی یادآور شد: تا پایان سال جاری سیزده پروژه استانی مرتبط با توسعه زیرساختی حوزه های علمیه در استان به بهره برداری می رسد.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به طرح های نیمه تمام حوزوی در استان، تکمیل و تجهیز حوزه علمیه تکاب، تکمیل فازهای باقیمانده حوزه های علمیه در شهرستان های میاندواّب و شاهین دژ و حوزه علمیه نمازی خوی، تکمیل استادسراهای نیمه تمام شهرستان های نقده، ارومیه، سلماس و ماکو را مهم ترین این طرح ها عنوان کرد.

حجت الاسلام قهرمانی گفت: توسعه زیرساخت های حوزوی استان، ایجاد بسترها و ظرفیت های لازم برای جذب اساتید برجسته حوزوی از برنامه های جدی حوزه علمیه آذربایجان غربی در سال تحصیلی جدید است.

این مقام مسؤول در ادامه اظهار داشت: باید تمهیداتی اندیشه شود که بتوان زمینه را برای حضور استادان برجسته از حوزه علمیه قم در استان برای تدریس در مدارس حوزوی فراهم کرد و بدون شک توجه به ساخت و تکمیل استادسراهای استان یکی از راه حل های رفع این مشکل است./936/پ202/س
ارسال نظرات