۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۶۰۴
نماینده مردم تهران در مجلس:

جشن های زیر سایه خورشید شاخص شیعه اثنی عشری را ترویج می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ رضوی را شاخص شناخت شیعه اثنی عشری دانست و گفت: برگزاری جشن های زیرسایه خورشید به ترویج این مهم کمک می کند.
لاله افتخاري رييس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی جشن های سراسری "زیر سایه خورشید"، لاله افتخاری با بیان این مطلب افزود: جشن های زیر سایه خورشید با ایجاد شور و نشاط معنوی میان مردم نقش موثری در ترویج فرهنگ دینی دارد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، جشن های ایام میلاد از انحصار یک شهر خاص مانند مشهد خارج شده و حال و هوای معنوی حرم را به سراسر کشور منتقل می شود.

منشی اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص حضور گسترده جوانان در کادر اجرایی جشن ها، به برکات معنوی آن اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که جوان با حضور ونقش آفرینی در این برنامه ها احساس کند ریشه دارد، به خودباروی رسیده و دچار بحران هویت نمی شود.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی،گسترش فرهنگ ولایت و آگاهی از جایگاه معصومین را از دیگر فواید برگزاری این جشن ها ذکرو تصریح کرد: برگزاری جشن ها در خارج کشور و بیان فضایل و مناقب معصومین(ع)پس از گذشت 14 قرن، نشان دهنده جایگاه اهل بیت(ع) و شیفتگی و ارادت مردم به ایشان است.

افتخاری ادامه داد: حضور خدام به عنوان نماد حرم امام رضا(ع) در میان شیفتگان اهل بیت(ع) که نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت و حتی غیرمسلمانان را نیز شامل می شود، موجب شناخت بهتر و حضور بیشتر آنان در حرم مطهر خواهد شد.

شایان ذکر است؛ چهارمین دوره جشن های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر و روستا از 22 استان و شهرهای زیارتی کشور عراق از تاریخ 7 لغایت 17 مهرماه سال جاری به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود./930/د102/ص
ارسال نظرات