۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۶۱۲
آیت‌الله شبستری:

کتاب مایه تعالی و بالندگی جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، کتاب را مهمترین عامل انتقال هویت و فرهنگ جوامع در اعصار مختلف دانست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به تشریح جایگاه کتاب و کتابخوانی از دیدگاه مبانی دینی اسلام پرداخت.

وی با بیان اینکه اهمیت کتاب در دین مبین اسلام به قدری است که خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده است، افزون بر این واژه کتاب در قرآن تقریبا در 240 مورد به کار رفته است.

آیت الله شبستری با بیان اینکه در حدیث ثقلین نیز بر اهمیت کتاب تاکید شده است، گفت: مقوله کتاب، کتابت و کتابخوانی نقش تاثیرگذاری در حیات فردی و اجتماعی افراد داشته و دارد.

وی با تاکید بر افزایش میزان مطالعه در جوامع اسلامی تصریح کرد: میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتب بزرگانی است که افتخار جامعه بشری و عامل رشد و بالندگی این جوامع بوده اند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان اسلام در انتظار کتب ضاله در جوامع اسلامی گفت: استکبار جهانی درصدد تشدید و تقویت باورها و افکار ضد اسلامی و ایجاد و گسترش فرهنگ اسلام هراسی و شیعه هراسی است.

وی خواستار مقابله با انتشار برخی کتب ضاله شد و افزود: برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در برهه کنونی عامل مهمی در مقابله جنگ نرم استکبار جهانی محسوب می شود.

امام جمعه تبریز در ادامه خواستار افزایش یارانه کاغذ و کاهش قیمت کتاب برای بهره مندی نسل جوان از کتب مفید دینی شد و اظهار داشت: باید بیش از پیش زمینه دسترسی به مطالب مفید، با ارزش، جامع و کامل فراهم شود.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه نشر، ‌خرید و فروش کتاب های ضاله حرام است، خواستار بازنگری به طرح اختصاص یارانه کاغذ به کتاب و نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب در جامعه شد./935/پ203/ص
ارسال نظرات