۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۶۲۰
دری خبر داد؛

چاپ کتب دینی در رتبه نخست کشوری قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چاپ کتب دینی از حیث عنوان و شمارگان در رتبه نخست چاپ و نشر کشور قرار دارد.
بهمن درّي، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از ستاد اطلاع رسانی نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، بهمن دری، معاون فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به تمهدیات انجام شده و سالم سازی فضای چاپ و نشر در سالهای اخیر، آمار انتشار کتب دینی در پنج ماهه اول سال جاری از حیث عنوان و شمارگان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

دری با بیان اینکه طرح حمایت از چاپ آثار فاخر دینی در کشور در قالب تسهیلاتی به مولفان و ناشران ارائه می شود، افزود: کنترل‌ بر محتوای کتاب‌ها با پای کار آمدن استادان و روحانیون انجام می‌گیرد و در این بخش چنانچه ناشران به انتشار کتب مفید و ارزشمند در حوزه‌های مختلف اقدام کنند خدمات پیش از چاپ رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد و پس از چاپ نیز تمام کتب برای توزیع در کتابخانه‌های کشور خریداری می‌شود.

دری با اشاره به تقارن برگزاری نمایشگاه کتاب با هفته دفاع مقدس گفت: هر چند 23 سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد اما هنوز این جنگ در ابعاد دیگر خود ادامه دارد و از ثمرات آن برای اسلام، بیداری کشورهای اسلامی در منطقه و به ثمر نشستن آرمان‌های امام راحل(ره) در آن سوی مرزهاست.

وی اظهار داشت: در این بین آنچه بیش از همه خودنمایی می‌کند فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان است که با تحت تاثیر قرار دادن قلب انسان‌ها و ملت‌های بیدار، آنان را به تحرک علیه استکبار واداشته است.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با یک صد هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است./935/د102/ص
ارسال نظرات