۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۶۲۱
آیت الله شبستری:

ارتقای سطح سلامت جامعه نیازمند عدالت درمانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: عدالت درمانی و بهداشتی لازمه ارتقای سطح سلامت روانی و جسامی آحاد جامعه است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم راه اندازی تجهیزات پزشکی بیمارستان شهید محلاتی تبریز اظهار داشت: عدالت درمانی، یکی از مهمترین مؤلفه های عدالت اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از مردم از خدمات بهداشتی و بیمه ای بهره مند نیستند، گفت: عدالت درمانی و بهداشتی لازمه ارتقای سطح سلامت روانی و جسامی آحاد جامعه است.

آیت الله شبستری با اشاره به پیشرفت دانشمندان ایرانی در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: بدون تردید این پیشرفت ها حاصل تحصیل علوم جدید و تلاش های بسیار مجدانه دانشمندان علوم مختلف پزشکی است که باید قدردان این زحمات بود.

وی افزود: همانگونه که دین اسلام به روح و روان و تزکیه انسان ها تاکیدات فراوانی داشته، به همین میزان نیز به سلامت جسم و رعایت بهداشت جسمی و فردی اهمیت قائل شده و سفارش های فراوانی داده است.

آیت الله شبستری گفت: در حال حاضر با پیشرفت علم و دانش و گسترش تحقیقات و پژوهش های علمی، علوم پزشکی و اعمال جراحی و خدمات بهداشتی و درمانی نیز در حال پیشرفت بوده و امروز شاهد نمونه ای از این پیشرفت ها در یکی از مراکز بیمارستانی استان هستیم که به دست متخصصان و کارشناسان مجرب این بیمارستان به حساس ترین و پیشرفته ترین دستگاهها مجهز می شود.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به داشتن آمادگی همکاری سپاه با این دانشگاه، گفت: مجموعه سپاه و جامعه بسیج پزشکی تاکنون توانسته در ارایه خدمات بهتر و مناسب تر به بیماران و مردم در حل مشکلات آنها سهیم باشند.

علیرضا یعقوبی، خواستار گسترش این همکاری ها جهت تحت پوشش قرار دادن بیشتر مردم و رضایتمندی آنها در امر سلامت جامعه شد./935/پ203/س
ارسال نظرات