۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۱۳۶۴۴
جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم:

فرهنگ دفاع مقدس نیاز به بازخوانی و مرور دارد

خبرگزاری رسا ـ جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم با تاکید بر اینکه باید از دفاع مقدس درس بگیریم، تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس و ویژگی های آن دوران امروز بیش از هر زمانی به بازخوانی و مرور نیاز دارد.
حجت الاسلام عليزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم، عصر چهارشنبه در همایش بصیرت و جهاد علمی که در محل ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این سازمان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید کشو.ر از ابتدای تشکیل تاکنون توانسته بیست هزار استاد دانشگاه و پژوهشگر را سازماندهی کند، ابرازداشت: از بین دو هزار استادی که در استان قم فعالیت می کنند بیش از هفتصد نفر جذب این سازمان شده اند که امیدواریم در سال جدید شاهد افزایش این تعداد باشیم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه فعالیت های این سازمان در محدوده مراکز دانشگاهی و علمی است، تصریح کرد: اساتید دانشگاه به عنوان مرجع برای دانشجویان و سایر اقشار شناخته می شوند، در کنار اساتید حوزه های علمیه، استادان دانشگاه نیز از اهمیت بسیاری برخوردارند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های سازمان بسیج اساتید استان قم گفت: در سالیان گذشته برنامه های خوبی از سوی مسؤولان این سازمان در دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی انجام شده است.

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: اجتماع اساتید حوزه و دانشگاه در قالب بسیج بسیار سودمند خواهد بود و امیدواریم این سازمان بتواند در مسیر آرمان های امام، انقلاب و رهبری به اهداف عالیه دست یابد.

جانیشن سازمان بسیج اساتید استان قم رویکرد جدید این سازمان را انجام فعالیت های انقلابی و ولایی در چارچوب تفکر بسیجی و عمل به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و گفت: در این راستا از سال گذشته انجمن های علمی شکل گرفته که اساتید عضو انجمن ها باید سطوح بالای علمی را گذرانده باشند.

وی با بیان اینکه مسائل روز جامعه در انجمن های علمی سازمان بسیج اساتید قابلیت طرح دارد، تشکیل حلقه های علمی بین اساتید و دانشجویان را از دیگر فعالیت هایی دانست که از سال گذشته در دستور کار سازمان بسیج اساتید استان قم کشور قرار گرفته است.

حجت الاسلام علیزاده گفت: در راستای معرفت افزایی و بصیرت افزایی دانشجویان و اساتید دانشگاه ها، تشکیل حلقه های تربیت و تعالی در سازمان بسیج اساتید در دستور کار قرار گرفته و اجرای طرح صالحین نیز در همین راستا است.

وی تاکید کرد: امروز ما نیاز داریم به اینکه دور هم بنشنیم و مسائل روز را در راستای آگاهی به زمان مرور کنیم و در عین حال از مسائل معرفتی و اعتقادی دور نشویم.

حجت الاسلام علیزاده برگزاری اردوهای علمی، زیارتی، سفرها و بازدید های علمی را از دیگر فعالیت های سازمان بسیج اساتید استان قم دانست و گفت: این مساله تاکنون ثمرات خوبی را به همراه داشته است و هر ساله نیز کاروان های متعددی از سوی این سازمان راهی سرزمین های جنوب می شوند.

وی در ادامه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دوران دفاع مقدس ظرفیتی دارد که همه اقشار از جمله اساتید حوزه و دانشگاه را دور هم جمع کند.

جانشین سازمان بسیج اساتید قم، ولایتمداری، تکلیف مداری، روحیه جهاد و شهادت، ایمان، شور و احساسات حسینی و اخلاص مثالزدنی را از جمله ویژگی های بارز دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس و ویژگی هایی که در آن دوران وجود داشت، امروز بیش از هر زمانی قابلیت بازخوانی و مرور دارد و تشکیل این همایش در هفته دفاع مقدس گامی در همین راستا است.

وی با تاکید بر اینکه باید درس های دوران پرافتخار دفاع مقدس را مرور کنیم اظهارداشت: امروز باید با تبعیت از رهبری تکلیف و وظیفه خود را برا اساس الگوهای در اختیار بشناسیم و به آن عمل و از نظام اسلامی پاسداری کنیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات