۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۳۶۷۸
رییس دارلقرآن نیروی زمینی ارتش:

انس با قرآن پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دارلقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انس و الفت ملت ایران با قرآن موجب پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه هشت سال دفاع مقدس شد.
انس با قرآن كريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، منصور آقامحمدی، رییس دارلقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ، ویژه کارکنان پایور و وظیفه نزاجا مرحله منطقه ای شمالغرب کشور افزود: انس با قرآن زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه هشت سال دفاع مقدس شد.

وی بیداری اسلامی مسلمانان منطقه و جهان را برگرفته از دفاع مقدس دانست و گفت: امروز به برکت قرآن که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، بیداری اسلامی در جهان موج می زند و فریاد عدالت خواهی در سراسر جهان طنین انداز شده است.

آقامحمدی در ادامه با اشاره به تاثیر چهره های قرآنی در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به جهت برخورداری از فعالان قرآنی قبل از انقلاب هم در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی فعالیت داشت که امروز نیز شاهد اختتامیه سی و یکمین دوره از رقابت های قرآنی هستیم.

وی تاکید کرد: عمل به قرآن در جهت دفاع از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در ارتش متجلی شده است.

رییس دارلقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرانی از میزبانی و مدیریت لشکر 64 پیاده ارومیه اظهار کرد: سی و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی ارتش در شمالغرب با حضور 150 نفر از قاریان این نیرو در استانهای آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و کردستان از چهارم مهرماه در ارومیه برگزار می شود.

آقامحمدی تصریح کرد: از مجموع شرکت کنندگان در مسابقات، نه نفر در رشته حفظ، 33 نفر در رشته قرائت، 26 نفر مفاهیم، 30 نفر مفاهیم سطح 2 و 23 نفر ترجمه قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند.

این مقام مسؤول، از برگزاری رشته اذان با حضور 21 نفر شرکت کننده خبر داد و گفت: این بخش از امسال به رشته های مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی افزوده شده است.

وی با اشاره به انتخاب نفرات برتر در هر رشته گفت: برگزیدگان این دوره به مرحله نهایی این دوره از رقابتها که در اردبیل برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

**حماسه هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

در ادامه امیر سرتیپ دوم محسن نبی پور، فرمانده لشکر 64 پیاده ارومیه با اشاره به تاثیر قرآن در زندگی اظهار داشت: کسانی می توانند از آیات و مفاهیم قرآنی بهره مند شوند که تقوای الهی پیشه کرده باشند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ملت آزاده ایران که آزادگی را در مکتب الهی و امام حسین (ع) فراگرفته است با عدم قبول هیچگونه ظلم و ستمی نه تنها خود در برابر زورگویان ایستاد بلکه در حال حاضر الگویی برای عدالت خواهی ملتها در دنیا شده است.

فرمانده لشکر 64 پیاده ارومیه ادامه داد: ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس بار دیگر ایثارگری و عدالت خواهی برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) را در کربلایی بزرگ تر و در برابر دشمنان بعثی که در آستین آمریکای جنایتکار پرورش یافته بود، به منثه ظهور گذاشت.

امیر سرتیپ دوم نبی پور تاکید کرد: اگر این الگو و الهام از مکتب الهی و عاشورایی نبود نمی توانستیم در هشت سال دفاع مقدس این چنین مقاومت کرده و حماسه تاریخی خلق کنیم.

در ادامه مراسم از سی و هشت نفر برتر رشته های مختلف با اهداء لوح و جوایز تجلیل شد.

گفتنی است، در آیین اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ویژه کارکنان پایور و وظیفه نزاجا مرحله منطقه ای شمالغرب کشور، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و مسؤولان نمایندگی نهاد رهبری در لشکر 64 پیاده ارومیه حضور داشتند./936/پ202/ص
ارسال نظرات