۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۶۸۲
عضو خبرگان رهبری:

انقلاب با قرآن زنده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت ترویج و نشر مفاهیم قرآنی در جامعه تاکید کرد: تا قرآن ما ماست انقلاب زنده خواهد ماند.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، صبح امروز در آیین اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ، ویژه کارکنان پایور و وظیفه نزاجا مرحله منطقه ای شمالغرب کشور افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآن با حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده توجه نیروهای نظامی ایران به قرآن و درواقع مصداق جمله « در یک دست سلاحو در دست دیگر قرآن » است.

وی به جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل و تصرف کشورهای مسلمان مصر، سوریه و اردن توسط اسرائیل در این اندک زمان اشاره و اذعان داشت: علت این شکست به روایت مرحوم استاد شهید مطهری عدم شرکت قرآن در این جنگ بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تاکید کرد: همراه نشدن مردم با قرآن موجب شکست اعراب و شکست ناپذیر متصور شدن اسرائیل طی سالیان متمادی شد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان که با حضور 500 نفر از جوانان حزب الله هدایت می شد، تصریح کرد: جوانان حزب الله با قلبی آکنده از نور قرآن و با توسل به خداوند هیمنه 60 ساله اسرائیل را در هم کوبیدند و مسئله از نیل تا فرات را برای دشمنان دست نیافتنی کردند تا جایی که نصرالله فریاد زد: به خدا قسم اسرائیل از تار عنکبوت هم ضعیف تر است.

مفسر قرآن کریم، با اشاره به قدرت اثر بخش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه آفرینی رزمندگان در دورانت 8 سال دفاع مقدس گفت: اگر انس با قرآن نبود، پیروزی در برابر دشمنان میسر نمی شد.

وی تاکید کرد: اگر قرآن در جان و روح آدمی دمیده شود، او را چنان دگرگون می کند که قادر است جهان را متحول سازد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر قرآن به قلب ملت رسوخ کند بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه با آنها گریبان گیر هستیم، حل و رفع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید قریشی، بر ضرورت ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه تاکید و گفت: تا قرآن ما ماست انقلاب زنده خواهد ماند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان افزود: تهاجم فرهنگی در برابر قدرت قرآن بی تاثیر است، بنابراین انس و الفت جامعه با قرآن بهترین راهکار برای مصون ماندن جامعه از مشکلات و ناهنجاری هاست.

گفتنی است، سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ویژه کارکنان پایور و وظیفه نزاجا مرحله منطقه ای شمالغرب کشور با حضور 150 نفر از استانهای آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و کردستان به مدت سه روز به میزبانی لشکر 64 پیاده ارومیه در این شهر برگزار شد./936/پ202/ص
ارسال نظرات