۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۶۹۷
وزیر ارشاد خبر داد؛

برگزاری جشن های دهه کرامت در بیش از سی کشور جهان

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزاری جشن های دهه کرامت در بیش از سی کشور و پنجاه نقطه دنیا خبرداد.
2/ حسيني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز پنج شنبه در دیدار حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این وزارتخانه ارائه کرد و به تشریح برنامه های ستاد برگزاری جشن های رضوی، ابرازداشت: به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت کریمه اهل بیت و امام رضا(ع) برنامه های متنوعی در سطح مساجد، مدارس، دانشگاه ها، اماکن متبرکه و پایگا های بسیج برگزار می شود و خوشبختانه شاهد مشارکت خوب مردمی در اجرای برنامه ها هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری جشن های دهه کرامت در بیش از 50 نقطه جهان و 31 کشور و ارسال بیش از یکصد هزار اثر از جمله شعر، مقاله، خاطره، داستان به دبیرخانه جشنواره کریمه اهل بیت خبر داد و تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش ها و اقداماتی که صورت گرفته تلاش شده است که رنگ و سبقه برنامه ها مذهبی و اسلامی باشد.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات حضرت آیت الله سبحانی در این دیدار در خصوص ضرورت فرهنگ سازی این وزارتخانه در راستای عدم کنترل جمعیت، تاکید کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور که در استان ها به ریاست امامان جمعه برگزار می شود نسبت به این موضوع اقدام خواهیم کرد.

امضای تفاهم نامه مشترک معاونت تبلیغ حوزه و مرکز توسعه فعالیت های قرآنی در آینده نزدیک

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام حمید محمدی رییس مرکز ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی کشور نیز در این دیدار از رایزنی با معاون تبلیغ حوزه های علمیه به منظور برنامه ریزی برای تربیت حافظان قرآن کریم در سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب، از جدیت این مرکز در راستای فعالیت های مرتبط با حفظ قرآن در سال جاری خبر داد گفت: صبح امروز در دیداری که با معاون تبلیغ حوزه های علمیه داشتیم رایزنی هایی در این راستا انجام شد تا با بهره گیری از ظرفیت مبلغان طرح هجرت نسبت به این امر اقدام کنیم.

وی ابرازداشت: کارهای مقدماتی امضای تفاهم نامه مشترک بین مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت ارشاد و معاونت تبلیغ حوزه های علمیه انجام شده است و این تفاهم نامه به زودی امضا و نهایی خواهد شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات