۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۷۳۵
در کارگاه آموزشی جنگ نرم مطرح شد؛

توانمندی لازم در حوزه دفاع نرم در میان جوانان ایران اسلامی وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی جنگ نرم ویژه طلاب آذربایجان شرقی به همت دفتر خبرگزاری رسا در تبریز برگزار شد.
حجت-الاسلام نظري حجت الاسلام نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز عصر روز گذشته در کارگاه آموزشی جنگ نرم که با حضور عموم طلاب حوزه علمیه تبریز همراه بود، آگاهی و باور جنگ نرم را مهمترین سلاح برای مبارزه با آن دانست و اظهار داشت: ناآگاهی مهم ترین دلیل آسیب در مقابل دشمنان بوده، به همین دلیل یکی از مهم ترین وظیفه طلاب در عصر حاضر آگاهی بخشی و افزایش بصیرت در جامعه است.

وی کسب توانمندی لازم در حوزه دفاع نرم را ضرورتی مهم برای جامعه حوزوی دانست و گفت: رسانه های غربی به عنوان یکی از ابزار های اصلی جنگ نرم با حقیقت سازی و هویت سازی دروغین، در جهت تغییر و تخریب هویت ملی ما تلاش می کنند و در این راستا بعد از آگاهی و بصیرت، مدیریت تیمی از راهکارهای دفاع در مقابل جنگ نرم می باشد.

حجت الاسلام نظری مقابله مناسب با واژگان دشمن و دفاع جدی از واژگان خود، تسلط به اندیشه سیاسی حکومت دینی و تسلط ابزاری به ادبیات رسانه ای دشمن را از راهکار های مناسب برای مبارزه با جنگ نرم عنوان کرد و ادامه داد: منویات مقام معظم رهبری و رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ دایره المعارف واژگانی برای مبارزه با واژگان دشمن در جنگ نرم است.

وی خاطر نشان کرد: مرور وصیت نامه و صحیفه نور امام(ره) و تاکیدات رهبری و تامل در واژگانی مانند نفاق، سیاست گام به گام و سیاست لاک پشتی می تواند در افزایش بصیرت و آگاهی ما موثر باشد، یقینا ‌واژه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بار معنایی مشخص و هدف خاص داشته و دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: کلیدواژه هایی از جمله خواص و عوام، استعمار فرانو، شبیخون فرهنگی که از ناحیه حضرت آیت الله خامنه ای مطرح شده سرفصلی برای تبیین شرایط و وظایف روز جامعه است، اگر دیده بانی در بحث فرهنگی با بصیرت درست انجام نشود، تفکری دوگانه بر جامعه حاکم می شود.

وی ادامه داد: جنگ نرم زندگی حقیقی را به زندگی تخیلی تبدیل و زنده به گور کردن دختران را با اشاعه فرهنگ سوء استفاده های جنسی از زنان و طلاق تکرار می کند، امروز دشمن می کوشد از طریق جنگ نرم نگاه جنسیتی به زن را جایگزین نگاه انسانی و کرامتی کرده و با ترویج نگاه فردی به زن و مرد گرا جلوه دادن دین، زن را به عنوان فردی مستقل از خانواده معرفی کند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه جنگ نرم دشمن سعی در القای تفکر بی حجابی به عنوان نماد پیشرفت و هویت و استقلال زن دارد، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل اینکه تاچندی پیش باور وجود جنگ نرم کم رنگ بود تلفات سنگینی را متحمل شدیم؛ اما امروز بر مرد و زن واجب است پرچم دفاع از ارزش های اسلامی را بلند کرده، با بصیرت تهاجم های نرم دشمنان را خنثی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رسانه به عنوان یکی از ابزار های اصلی جنگ نرم با حقیقت سازی و هویت سازی، جاهلیت مدرن ایجاد می کند، ادامه داد: توانمندی لازم در حوزه دفاع نرم در میان جوانان ایران اسلامی وجود دارد و فقط باید این لشکر مجازی را نسبت به موضوع جنگ نرم حساس کرد و آگاهی داد.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: تا زمانی که سواد رسانه ای در جامعه پایین باشد، تلفات بالا خواهد بود چراکه لشکر مجازی بسیار قوی تر از لشکر سخت افزاری و نظامی عمل می کند به گونه ای که امروز دشمن را در خاکریز خود احساس می کنیم و اگر هوشیار نباشیم تلفات سنگینی خواهیم داد./935/
پ202/ص
ارسال نظرات