۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۷۳۷
برگزاری مراسم سی امین سالگرد شهید هاشمی نژاد در بهشر؛

شهید هاشمی نژاد، نمونه بارز شجاعت و دلاوری در تاریخ انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، شهید هاشمی نژاد را نمونه بارز شجاعت و دلاوری در تاریخ انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: وی با راه اندازی کانون های فرهنگی توانست جمع زیادی از جوانان را با اصول اسلامی آشنا کند.
شهيد هاشمي نژاد
به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شب گذشته در مراسم سی امین سالگرد شهید هاشمی نژاد که در مسجد صاحب الزمان بهشهر برگزار شد اظهار داشت: شهید هاشمی نژاد از موضع یک متکلم روشنفکر و آگاه به هجمه های دگراندیشان پاسخ می داد.

وی بیان داشت: این شهید نه تنها به شبهات اعتقادی روز جامعه با دیدی روشنفکرانه پاسخ می داد، بلکه بخشی از تلاش های خود را به دفاع متکلمانه از احکام فقهی اختصاص می داد و از این طریق هجمه های دگراندیشان را پاسخ می داد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: دشمن با به‌ شهادت رساندن این مرد بزرگ، ملت ایران و انقلاب اسلامی را از قلمی توانمند و تفکری بزرگ محروم کرد، اما راه او همچنان توسط جوانان این سرزمین ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: شهید هاشمی نژاد از محضر اساتیدی چون امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی بهره گرفت و در محضر درس این بزگواران آموخت که باید در مقابل دولتهای جبار همچون اسرائیل و آمریکا ایستاد و همواره در مقابل ظلم مقاومت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی گفت: همه بیانات، انگیزه‌ها و رفتارهای این شهید بزرگوار، خدایی و الهی بود و همه موضع‌گیری‌های وی نیز برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام صورت می‌گرفت.

وی با یادآوری ارادت والای شهید هاشمی‌نژاد به امام جواد(ع) افزود: وی در همه اموری که برای اسلام و انقلاب بود، با رمز امام جواد(ع) و توسل به ایشان گره‌گشایی می‌‌کردند. اگر این شهید بزرگوار در قید حیات بود،‌ همچنان به روشنگری دینی و مبارزه با نفاق می‌پرداخت.

گفتنی است، شهید هاشمی‌نژاد در طول دوران زندگی خود سراسر در مبارزه و جنبش بوده است. سیر مبارزاتی وی از سال ۱۳۴۲ به اوج رسید و تا پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن تا زمان شهادت با سخنرانی‌های پرشور و روشنگرانه ادامه داشته است.

در تعقیب و گریزها و بازداشت‌ها و در پاسخ به سؤالات ساواک با زیرکی خاصی عمل کرده که به ظاهر تسلیم اما در باطن استوار و پرخروش بود که همه اینها عامل برآشفتگی رژیم منحوس پهلوی و دستگاه‌های اطلاعاتی شاه شده بود.

شهید هاشمی نژاد سه سال شاگرد امام (ره ) بود و ایشان لقب جوانمرد فاضل و فرزتد خلف ملت را به وی دادند.

وی افزون بر افشای ماهیت مارکسیست ها و منافقان کوردل به عنوان نماینده مردم مازندران برای تدوین قانون اساسی تلاش بسیار کرد و پس از عزیمت به مشهد در جریان مبارزات انقلاب اسلامی دوشادوش مردم به مبارزه پرداخت.

شهید هاشمی نژاد در روز هفتم مهر سال 60 هنگام خارج شدن از دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست گروهک منافقین به شهادت رسید و بعد از شهادتش سه روز عزای عمومی در خراسان اعلام شد./950/پ202/ص
ارسال نظرات