۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۷۳۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نیازمند آگاهی و بصیرت طلاب از کارکرد رسانه ها هستیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام لطیفی گفت: امروز نیازمند آگاهی و بصیرت طلاب از کارکرد و نقش رسانه ها در جامعه هستیم.
حجت الاسلام محمود لطيفي،
یه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست هم اندیشی مدیران خبرگزاری رسا با مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران و برادران آذربایجان شرقی شب گذشته در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: رسانه ها به ویژه خبرگزاری ها نقش اساسی در فرهنگ سازی جامعه بر عهده دارند که آگاهی به این رسالت خطیر از سوی خبرنگاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با انتقاد نسبت به اینکه رسانه ها ذائقه مخاطبان را به مسائل سطحی گرایش داده اند، خاطر نشان کرد: هدف اصلی یک رسانه که ارتقای فرهنگ، آگاهی و دانش بشری است، کمتر مورد توجه قرار گرفته و رسانه ها بیشتر به سمت پوشش اخبار بوده اند تا انجام رسالت خطیری که به آن تاکید شده است.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: رسانه ها باید فرهنگ، آداب عملی اجتماعی و اعتقادات دینی مردم را افزایش دهند تا شاهد بروز برخی معضلات اجتماعی و اخلاقی در سطوح مختلف اجتماعی نباشیم.

حجت الاسلام لطیفی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی که به همت دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز برگزار می شود، گفت: باید از استعدادها و قابیلت های طلاب نهایت استفاده صورت گیرد، امروز نیازمند آگاهی و بصیرت طلاب از کارکرد و نقش رسانه ها در جامعه هستیم.

همچنین حجت الاسلام محمدجواد گلزار، سردبیر خبرگزاری رسا در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت های این رسانه اظهار داشت: از دیدگاه خبرگزاری رسا سرعت در انتشار اخبار مهم است، اما صحت و توجه به منبع خبر از اهمیتی مضاعف برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر استانی خبرگزاری رسا در سراسر کشور گفت: دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز، یکی از فعال ترین دفاتر منطقه ای محسوب می شود که همواره نقش تاثیرگذاری در مسائل حوزوی منطقه آذربایجان داشته است.

همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز با ارایه گزارشی از روند برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی ویژه طلاب استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: این کارگاه با همکاری معاونت آموزش حوزه علمیه ویژه طلاب سراسر استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دوره با حضور 25 طلبه برادر از حوزه های علمیه تبریز، مراغه، اهر، میانه، هادی شهر، جلفا، شبستر و مرند در تبریز همراه است، گفت: آشنایی با اصول خبرنویسی، مهارت‌های مصاحبه، ویراستاری و نگارش، مبانی فقه رسانه، آشنایی با جنگ نرم و نقش رسانه در مقابله با ناتوی فرهنگی غرب از محورهای موضوعی در کارگاه آموزشی طلاب آذربایجان شرقی است./935/پ201/گ
ارسال نظرات