۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۳۷۴۴

همایش عالمان حماسه ساز در گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ عالمان حماسه ساز با حضور روحانیان رزمنده و ایثارگر در گرگان برگزار شد.
روحانيت و دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، همایش بزرگ عالمان حماسه ساز شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان، حجت الاسلام سید علی خمینی، روحانیان ایثارگر و جمعی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در مصلی وحدت گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی خمینی(ره)، نوه امام خمینی(ره) دراین مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی اوج دلدادگی ملت ایران به اسلام، انقلاب و امام راحل بود.

وی در ادامه سخنان خود به بیداری اسلامی درخاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که امروز ملت های مسلمان منطقه انقلاب اسلامی ایران را الگوی قیام های خود قرار داده اند، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یکی ازکشورهای مقتدر در دنیا الگوی کشورهاب اسلامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام خمینی با بیان این که راه امام راحل ماندگار و همیشگی خواهد بود، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اسرائیل را غده ای سرطانی درمنطقه اعلام کردند و فرمودند این رژیم اشغالگر باید از بین برود و این یک اصل همچنان نیز ادامه دارد.

وی، خیزش های مردمی درخاورمیانه را سبب هراس رژیم صهیونیستی دانست و با بیان این که امروز اوج نفرت از این رژیم جعلی و نامشروع در دنیا آشکار شده است، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی در خاورمیانه زمینه نابودی کامل رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.

نوه امام خمینی(ره) با بیان این که انقلاب های منطقه نشان داد شعارهای انقلاب اسلامی ایران همچنان زنده و تأثیرگذار است، تصریح کرد: امروز روح انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل در انقلاب های منطقه کاملاً مشخص است.

حجت الاسلام خمینی، حرکت در مسیر آرمان های امام راحل را زمینه ساز وحدت و همدلی دانست و با بیان این که اگر خدای ناکرده از این مسیر منحرف شویم زمینه دودستگی را فراهم می کنیم، بیان داشت: امروز قدم برداشتن در راهی که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کرده اند، نظام اسلامی را به عزت و اقتدار بیشتری خواهد رساند.

وی با بیان این که آرمان های امام راحل برخاسته از اسلام ناب بود، گفت: دشمنان اسلام نیز از همین مسأله هراسان بودند و همواره در پی خدشه دار کردن این آرمان ها و ارزش های اصیل اسلامی بوده و هستند.

نوه امام راحل، حاکمیت اسلام ناب دربخش های مختلف را زمینه ساز جلوگیری از هرگونه انحراف دانست و خاطرنشان کرد: عمل به احکام ناب اسلامی در همه امور زمینه سعادت و تعالی حقیقی جامعه را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام خمینی، حرکت در مسیر تحقق احکام اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف حکومت دینی دانست و ادامه داد: حرکت در این مسیر همه توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به نقش روحانیت در سطح جامعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی اسلام ناب بوده و هست، گفت: روحانیت شیعه مرجع مردم در علوم دینی و منشأ قیام های مردمی در جامعه بوده است.

نوه امام راحل با اشاره به این که در طول تاریخ همواره نقش روحانیت درحرکت های مردمی کاملاً مشهود است، ادامه داد: روحانیت هیچ گاه در برابر استبداد و استعمار سکوت نکرده و همواره در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرده است./950/پ202/س
ارسال نظرات