۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۷۵۷
امام جمعه اصفهان:

بیان زیبایی‌های اخلاقی ائمه منحصر به تولد و شهادت آ‌ن‌ها نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: باید از جشن های تولد ائمه برای شناساندن آن ها به نسل جدید استفاده کرد تا زیبایی های اخلاقی ائمه بین مردم ترویج شود.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله طباطبایی، امام جمعه اصفهان در جلسه شورای هماهنگی جشن های مردمی عید رضوی با اشاره به جشن های دهه کرامت و برنامه های جشن زیر سایه خورشید، تکریم سالمندان، بیماران و جانبازان، در این ایام و ترویج فضایل اهل بیت(ع) در بین مردم را از بهترین امور برشمرد.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت رضا(ع) که فرمودند «لَیسَ منّا مَن لَم یُحاسِب نَفسه فی کلّ یَوم»، تصریح کرد: در این مراسم ها باید به این نکته توجه شود که کار تا چه حد مفید است و تا چه حد انسان را بیدار می کند.
امام جمعه اصفهان در ادامه بر لزوم استمرار ترویج معارف اهل بیت(ع) تأکید و خاطرنشان کرد: بیان زیبایی های اخلاقی ائمه، نباید فقط منحصربه مراسم تولد و شهادت ائمه باشد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه اصفهان برگزار شد، نمایندگانی از مراکز و نهادهای مختلف استانی در این رابطه به ایراد سخن پرداختند.

شایان ذکر است؛ چهارمین دوره جشن های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر و روستا از 22 استان و شهرهای زیارتی کشور عراق از تاریخ 7 لغایت 17 مهرماه سال جاری به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود./930/پ203/ص
ارسال نظرات